אלה המדינות שהכי יקר לחיות בהן בכל העולם

יוקר המחייה בישראל לוחץ לכולנו על הכיס, אבל מסתבר שיש מקומות ששמים את ישראל בכיס הקטן. אתר MoveHub, שעוזר לגולשים לעשות רילוקיישן למדינות שונות בעולם, הכין אינפוגרפיקה נאה שסידרה את כל העולם על פי יוקר המחייה הממוצע. תתפלאו, אבל ישראל לא נמצאת אפילו ב-15 המדינות היקרות ביותר לחיות בהן. 

ככה נראה העולם כולו לפי יוקר המחיה: צבע חום מסמל את המקומות היקרים ביותר, וצבע טורקיז את הזולים ביותר:

והנה על פי יבשות:

את ישראל הקטנה קצת קשה לראות, אבל היא נמצאת בצד השמאלי של “אסיה והמזרח התיכון”. הצבע שקבלנו הוא אדום עצבני, ששם אותנו במקום לא כל כך טוב בכל הקשור ליוקר המחיה אם נרצה נדייק, נציין שאנחנו נמצאים במקום ה-22 מתוך 119 מדינות שנבדקו, בין יפן (מעלינו) לאוסטריה (מתחתינו). במקום ה-24, אגב, נמצאת ארצות הברית.

המדינה היקרה ביותר לחיות בו היא שוויץ, אחריה נורבגיה ובמקום השלישי ונצואלה. בריטניה נמצאת רק במקום העשירי, וצרפת במקום ה-14. 

אם, לעומת זאת, אתם רוצים לעבוד למדינה זולה יותר, המקום המשתלם ביותר הוא הודו, שם יוקר המחיה הוא הנמוך ביותר בעולם. במקום השני נפאל, ובשלישי פקיסטן. השכנות שלנו מצרים וסוריה נמצאות גם הן במקומות טובים למטה – המקום השביעי והתשיעי.

האינפוגרפיקה הזו זכתה לפופולריות גדולה ברשת בשבוע האחרון – אך יש לציין שצריך לקחת את הנתונים שמופיעים בה בערבון מוגבל. לא ברור כיצד אנשי MoveHub ליקטו את הנתונים, וכלל לא בטוח אם הם שיקללו בחישוב שלהם גם את כושר ההשתכרות הממוצע בכל מדינה. עם זאת, הנתונים האלה עדיין נותנים לנו זווית ראיה חביבה, שמראה לנו שגם כאשר אנחנו יוצאים למחאות על מחירי המילקי תמיד יש מקומות יקרים יותר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן