מה רואים מבעד המשקפיים ההולוגרפיים המדהימים של מיקרוסופט?

כמה ימים לאחר הודעתה של גוגל על הגניזה הזמנית של פרויקט משקפי המציאות המעושרת גוגל גלאס, מיקרוסופט נכנסת לזירה המתחממת של הממשק הבא ביחסי אדם-מחשב.במסיבת עיתונאים חשפה אתמול מיקרוסופט את התשובה שלה לאוקלוס ריפט של פייסבוק – והוא נמצא בהולוגרמות. בערך.

המוצר שמיקרוסופט חשפה נקרא HoloLens, והוא נראה כמו שילוב של משקפיים וקסדה פתוחה. מי שירכיב את המשקפיים האלה יראה דרכן את העולם האמיתי, אך גם הקרנות וויזואליות של קרני אור שיוצרות דימויים דיגיטליים תלת-ממדיים ש”מתלבשות” על העולם האמיתי. בקיצור: הולוגרמות, אך כאלה שרק מי שמרכיב את ה-HoloLens יכול לראות.

רק לפני כמה שנים אם הייתם אומרים לאנשים שאתם רואים דברים שלא קיימים במציאות הייתם נחשבים מטורפים. אך פעם נוספת מתברר שההבדל בין שגעון לשפיות הוא תמיד במרחק של פריצת דרך טכנולוגית. 

במיקרוסופט שחררו מספר תמונות וסרטונים, ובינתיים כל העסק נראה כמו מדע בדיוני. מצד שני, בחברה מבטיחים שלא מדובר בקונספט ראשוני אלא במוצר שנמצא בפיתוח כבר זמן רב, וצפוי להגיע לשוק כבר בשנים הקרובות, “במהלך תקופת החיים של Windows 10”, מערכת ההפעלה הבאה של החברה.

עיתונאי טכנולוגיה שהוזמנו לאירוע של מיקרוסופט התנסו בגרסאות מוקדמות של המוצר וסיפרו שהוא אכן קיים ועובד – אם כי עדיין צריך הרבה עבודה עד שזה יהפוך למוצר מסחרי. 

ככה, לפחות על פי הפרסומים, זה יעבוד:

הגישה של מיקרוסופט שונה מאוד מזו של גוגל. גוגל גלאס הם משקפיים שמצוידים במסך קטן צמוד לעין המציג מידע סטטי לצד הסביבה, לא “עליה” (זו לפחות בדגם המוכר של המשקפיים, לאחרונה גוגל הכריזה כי היא מתחילה לפתח את הגירסה הבה וזו עלולה לכלול מאפיינים שונים).

אוקולוס ריפט, החברה שנרכשה על ידי פייסבוק ומפתחת משקפי מציאות מדומה, מבצעת ניתוק מוחלט מהסביבה, שכן קסדת המציאות המדומה לא כוללת “חלון” לעולם האמיתי ומציגה רק דימויים על מסכים אטומים. 

מיקרוסופט, לעומת זאת, מעוניינים להכניס את הסביבה הדיגיטלית את המרחב הפיזי, ולנתק אפילו יותר את הקשר שלנו למחשבים. אם פעם תיקשרנו עם מחשב דרך אביזרים מקשרים כמו מקלדת ועכשיו, והיום אנחנו מתקשרים איתו באמצעות האצבעות והמגע שלנו – מיקרוסופט מהמרת על כך שבעתיד גם העיניים וחוש המרחב שלנו יגוייסו לטובת התקשורת עם עולם הדיגיטל. 

כדי שזה יקרה מיקרוסופט תצטרך לא רק לפתח מוצר מסחרי במחיר סביר – אלא גם למצוא יישומים ל-HoloLens שיעניינו גם משתמשי קצה ביתיים. בשלב זה מיקרוסופט מספרת כיצד המוצר יוכל לעזור למדענים, אבל פחות איך אמא ואבא שלכם יוכלו להשתמש בו כדי להקל על חייהם.

ומצד שני, מדובר במוצר חדשני, שמוכיח שמיקרוסופט מנסה לנער מעצמה את התדמית המיושנת והמנומנמת. אם זה תלוי בחבר’ה מרדמונד, מיקרוסופט כאן להשאר שנים רבות – ולא רק במחשבים הביתיים שלכם. יהיה מעניין לראות אם החזון הזה יצליח להפוך למציאות. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן