באינסטגרם צנזרו את התמונה הזו לא בגלל מה שנדמה לכם

מדיניות הצנזורה של אינסטגרם תמיד הייתה שמרנית. החוקים של רשת התמונות החברתית ברורים: בלי עירום. מי שיעלו תמונות שכוללות איברי מין חשופים, פטמות סוררות, הנקה וכו’ ימצאו את עצמם בחוץ. כעת, עורכי המגזין האוסטרלי Sticks and Stones גילו שהמדיניות של אינסטגרם חלה גם על שיער ערווה. 

המגזין פרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה של שתי דוגמניות בבגדי ים, עם שיער ערווה שמבצבץ מקו הביקיני. מלבד קצוות השיער החשופות אין בתמונה עירום והיא אפילו לא מינית במיוחד, בטח יחסית לתמונות אחרות שעולות לאינסטה ומציגות פוזות דוגמנות הרבה יותר נועזות. למרות זאת, באינסטגרם מיהרו לחסום את החשבון של המגזין ללא אזהרה. 

“למרבה הצער, אינסטגרם פסקו ששיער טבעי שמופיע על הגוף של נשים שבוחרות לא להתגלח בקו הביקיני לא ראוי לשירות שלהם. השיער הזה יוצא לעיתים דרך הצדדים של בגדי הים, בדיוק כמו שקורה לגברים בתחתונים.

נראה שלאינסטגרם לא אכפת משיער ערווה גברי”, אמרה עורכת המגזין, איינסלי האצ’נס, בהתייחסות לתמונות גבריות דומות שפורסמו ונשארו ברשת: “אין ספק שמדובר בסקסיזם. באינסטגרם מאמינים שנשים צריכות להתגלח או לעוף להם מהפלטפורמה”.

האצ’נס גם הזכירה את תמונות הדוגמנות של ג’אסטין ביבר, שפורסמו כפרסומת לקלווין קליין, כעוד דוגמה להבדל ביחס של אינסטגרם בין גברים לנשים, שכן בתמונות אלה ניתן להבחין בשיערות הערווה של ביבר ולמרות זאת הן לא הוסרו. עם זאת, אם משתמשים בטיעון הסלבריטאים הרי שאינסטגרם מפלה לטובה גם סלבריטאיות, ומאפשרות לרבות מהן לפרסם תמונות עירום מבלי להימחק בניגוד ל”נשים רגילות”.

כך או כך, אינסטגרם מותקפת פעמים רבות על המדיניות השמרנית שלה, כולל תנועות מחאה כמו#FreeTheNipple# שקראו לשחרר פטמות בתמונות ברשתות חברתיות כדי לנסות להתגבר על הצנזורה.

מצד אחד, רשת חברתית פתוחה שמחליטה לאכוף חוקי צנזורה שמרניים שכבר לא כל כך מתאימים לעולם של היום אכן נמצאת בסיכון של ניכור המשתמשים שלה. מצד שני, אפשר להבין גם את מנהלי אינסטגרם, שרוצים לשמור על הרשת שלהם כמקום בטוח גם לגולשים קטנים וקטינים שלא מעוניינים להצטרף לחגיגת העירום כל פעם שהם פותחים את האפליקציה.

דרך Daily Dot

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן