מכולות מלאות השראה בארץ ובעולם שאפשר לבנות עליהן

מכולות הן הכלי שעליו מבוסס המסחר העולמי, ההובלה הימית ועסקי השילוח הבינלאומי. מדי פעם אנחנו גם נתקלים בשימושים אחרים במכולות שאינן כוללים את עסקי היבוא והייצוא. כולם מכירים מן הסתם את המכולות המשמשות למשרד באתר בנייה או כמחסן מאולתר – יותר או פחות – בכל מיני מקומות. אבל מכולות יכולות להיות הרבה יותר ממבנה מתכת מוזנח. היום מתרחב השימוש במכולות לצורכי בנייה מסוגים שונים והתוצאות, לפעמים, מרהיבות ומאתגרות את הדמיון.

השימוש במכולות לבניה מתקדמת הגיע גם לארץ. בלוד נחנכה השנה שכונה שלמה שנבנתה ממכולות.

שכונת המכולות בלוד

השכונה מיועדת לסטודנטים וכל דירה מורכבת משתי מכולות שחוברו ביחד. האכלוס היה אמור להתחיל בחודש אוקטובר השנה אולם הוא התעכב מסיבות שונות כך שעדיין לא ידוע אם מדובר בהצלחה. גם בחיפה מתוכננת שכונת מכולות במחיר נמוך שמבוססת על תכנון אדריכלי שונה וייתכן שבקרוב נשמע על פרויקטים נוספים ברחבי הארץ שאולי יתרמו להקלה במצוקת הדיור.

אבל מכולות משמשות לא רק כאמצעי לפיתרון מצוקת הדיור. במושב במרכז הארץ, מכולות משומשות הפכו לצימר – שש מכולות הוצבו מסביב לחלל מרכזי, עוצבו, שופצו ושודרגו עד שהפכו לצימר מואר ומיוחד.

שש מכולות שהפכו לבית אחד | מתוך: בניין ודיור

תוכלו לראות תמונות נוספות פה ולהתרשם מהעיצוב שלוקח את המכולות למקום אחר – במקום המולת הנמל, הרגיעה שבחופשה בצימר.

אם בארץ הפרויקטים עדיין אינם נפוצים במיוחד, בארצות אחרות מדובר כבר במצב שונה לחלוטין.

הנה למשל בצרפת: כמו בלוד, גם שם, על ידי שימוש במכולות, הוקם כפר סטודנטים שמיועד לספק להם מגורים זולים.

כפר סטודנטים בלה-הרווה, צרפת

המגורים הם חלק מהקמפוס של האוניברסיטה המקומית והם כבר מאוכלסים. הפרויקט ממשיך להתרחב וכעת נוספו לו עוד יותר ממאה מכולות בעיצוב שונה. השימוש במכולות הוא טבעי בעיר הזו – נמצא בה הנמל השני בגודלו בצרפת כך שמכולות הן מצרך די נפוץ במקום.

בצרפת, לא רק סטודנטים גרים במכולות. בחבל בריטני שבצרפת נבנה המבנה הבא מארבע מכולות.

בית מכולות צרפתי

כדי להסתיר את החזות התעשייתית של המכולות נעשה שימוש בקירות גבס ואמצעים עיצוביים אחרים. על הגג של המכולות העליונות, מסיבות אסתטיות ואקולוגיות כאחד, נשתל דשא. תוכלו לראות תמונות נוספות כאן.

במעבר מצרפת לארצות הברית: במדבר מוהאבי שבדרום-מערב ארצות הברית נבנה בית משישה מכולות שהעיצוב שלו מזכיר פנטזיות עתידניות.

בית ממכולות במדבר מוהאבי שבארצות הברית

לא רק שהבית נבנה ממכולות ממוחזרות, הוא נבנה על ידי שימוש בשיטות בניה אקולוגיות ותוך הקפדה על יצירת בית חסכוני בשימוש באנרגיה, בידוד מחום ורוח, יצור חשמל סולארי, מחזור מים אפורים ועוד. תוכלו לקרוא על הפרויקט כאן.

אבל לא רק בתים ניתן לבנות ממכולות. רשת בתי הקפה סטארבקס פתחה סניף במדינת וושינגטון שבארצות הברית (לא רחוק מסיאטל אם אתם בסביבה) שנבנה מכולות ישנות.

בית קפה ממכולות

הסניף נבנה כחלק מתוכנית על של הרשת להפוך ליותר אקולוגית על ידי, בין השאר, בנייה חסכונית וממחזרת ושימוש בטכניקות חדשניות. ההשראה לשימוש במכולות – כך מסבירים ברשת – באה מהשימוש במכולות לשינוע הקפה מרחבי העולם אל בתי הקפה של הרשת. זה הסניף, אם אתם מתכננים ביקור.

גם שילוב של מכולות עם מבנה “רגיל” יוצר מראה מיוחד, כמו במקרה הזה:

חנות רהיטים בסאו פאולו, ברזיל

זוהי חנות רהיטים בסאו-פאולו שבברזיל. החנות שוכנת בין הרבה חנויות רהיטים ועיצוב פנים אחרות ולכן נדרש עיצוב מיוחד ומושך עין. השימוש במכולות נובע לא רק מהפרקטיקה אלא גם מהאסטטיקה הייחודית שניתן ליצור באמצעותן. פה תוכלו לראות תמונות נוספות.  

ומהגדול, נעבור אל הקטן, והטעים.

מסעדה במכולה

זוהי מסעדה במונטריאול שבקנדה שנבנתה ממכולה אחת. למעשה, מדובר בפרויקט שאפתני של חברה בשם Müvbox שפיתחה את הקונספט של “ממכולה למסעדה בתשעים שניות.” המכולות-מסעדות האלה גם מצוידות בפאנלים סולאריים וניתן לעצב אותן במגוון צבעים וציורים. בסרטון הבא תוכלו לראות איך מכולה הופכת למסעדה בתשעים שניות:

 

אז מכולות יכולות להיות הרבה יותר ממשרד צפוף ומכוער באתר בנייה או מחסן חמור סבר בחצר האחורית של בית במושב. עם קצת דמיון ולא יותר מדי השקעה ניתן להגיע לתוצאות מרהיבות וליצור עיצוב ייחודי, חדשני וגם – אולי חשוב מכל – אקולוגי וידידותי לסביבה

מוגש באמצעות טדי שילוח בינלאומי – אנחנו שולחים משלוחים גדולים לכל העולם. הלקוחות שלנו שולחים לנו אלפי תודת. ליווי צמוד ומקצועי בכל שלבי העברת המשלוח או הרילוקיישן. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן