למה כולם מדברים פתאום על “מניניזם” והפמיניסטיות מעקמות את האף?

עוד לא נרגענו מהנאום המהפנט של אמה ווטסון המקסימה והרהוטה, אשר הפך אותה ל”קול הפמיניזם החדש” והנה נולד לו ברשת זרם חדש הנקרא “מניניזם” וכשמו הוא: זרם בעד גברים. לא ממש ברור מה הם רוצים בחיים אבל התנועה כוללת גם נשים שקצת מאסו כנראה בפמיניזם.

מדובר ביוזמה שנולדה און ליין ונוקטת עמדה ברורה נגד פמיניזם. בינתיים אין מאחוריה אידיאולוגיה מרתקת אלא בעיקר מיסחור: חולצות וסווצ’רים עם הביטוי “I’m a Meninist”. הכל התחיל דרך האשטאג של כמה גברים: “Started by men telling jokes” דרכו הם שיתפו את הקושי בלהיות גבר במאה ה-21. בהמשך זה התפתח לזרם שמפיץ חולצות לכל מי שחפץ להזדהות עם המסרים האלה.

אנשים אחרים עשו ספין אוף לחולצה ויצרו וריאציות שונות לגימיק הרווחי. נראה כי היזמים יותר בעניין של הבאזז והלייקים מאשר מאבק אידיאולוגי חדש. לאור ההומור העוטף את כל הסאגה לא נראה באמת שלגברים הללו יש בעיה עם עקרונות הפמיניזם באמת אלא פשוט רוצים לזעוק “היי, גם אנחנו פה ויש לנו בעיות”.

הניאו פמיניזם כידוע, גרם להרבה בלבול בקרב בחורים שכבר לא יודעים אם זה בסדר להחמיא לבחורה, לפתוח את הדלת לפניה בנימוס או לשלם עליה בדייט. הם לא יודעים אם בחורה תעריך את המחווה או תתייחס לפונה כחזיר שוביניסט שמיישם עליה את העליונות הפאטריאכלית שלו. כמובן, אם נראה שהמגמה תופסת תאוצה נעדכן אבל בינתיים זה נראה כמו מהלך שנועד לעזור לחשבון הבנק של מישהו ולא מעודד חשבון נפש.

אם תיתקלו באיזה בחור מדגמן את הגבריות המחודשת שלו בטוויטר דעו שאין ממש טעם לענות לטרול. בקיצור, ניתן לטרנד הזה שבוע.

דרך Buzzfeed

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן