5 טעויות איפור נפוצות שגורמות לך להיראות זקנה יותר

זה לא סוד שנשים בכל העולם ובכל הגילאים מוציאות הון כדי להיראות כמה שיותר רעננות, צעירות ויפות ושכולם יחשבו ש”זה המראה הטבעי שלהן”.

תעשיית הקוסמטיקה מגלגלת מיליארדים של דולרים ולא מפסיקה לדחוף לנו לפנים קרמים, מסכות ומוצרי יופי שאמורים לגרום לנו להיראות במיטבנו כי תמיד אפשר “יותר” וזה לעולם לא מספיק. אבל מתברר שיש כמה טעויות איפור שנשים עושות שגורמות להן להשיג מטרה הפוכה ולהיראות הרבה יותר מבוגרות מכפי שהיו רוצות.

ראו גם: 15 תמונות מדהימות של נשים “לפני” ו”אחרי” איפור

לא שיש לנו פה בעיה עם זיקנה, זה עדיף מאלף זריקות בוטוקס, ועדיין רובנו אם להיות כנות מעדיפות לפנטז על להידמות לבריג’יט בארדו בצעירותה מאשר בבגרותה. ואם כבר טרחנו לרכוש מוצרי איפור ומברשות במאות שקלים לפחות שנשיג את התוצאות האופיטמליות מבלי שנצטרך להיות למאפרות איפור מקצועיות.

אז הנה לפניכם חמש טעויות האיפור הגדולות לפי מגזין “אל” באדיבותה של קימברלי סואן, המנהלת האמנותית באחת מחברות האיפור הנחשבות בעולם.

1. מייקאפ שלא תואם את עורך

תמונה: קתרין וירסינג

מניסיון באמת מדובר במשימה הקשה מכל במלאכת האיפור, למצוא את הגוון המדוייק הזה שאינו בהיר מדי ואינו כהה. הרבה נשים נראות בסוף כמו ערפדיות בנות מאתיים או כמו כאלה ששכחו את פרצופן במכונת שיזוף ויצאו עם מייקאפ שכל קשר בינו לבין גוון הצוואר לא קיים.

השיטוט הבלתי פוסק בניסיונות התאמה, החיפוש המתמיד אחר “המושלם” באמת שזה מחרפן. לפעמים זה נראה בהתחלה בחנות כמו “בול!” ובאור ובחוץ זה הופך ל”אוי”. לעיתים זה נראה כמו מסכה, ולא לאירוע בוונציה.

אם הגוון בהיר מדי את תראי חסרת חיים, כאילו המייקאפ פשוט “יושב לך על העור”, דבר המוסיף שנים לטענתה של סואן. ואם בחרת גוון כהה מדי את “גוררת” את האור בפנים למחוזות אפלים ואת תיראי כבדה ועגומה לגמרי.

כדי לבדוק אם את בכיוון, כאשר את בודקת גוון אל תטשטשי את החומר לעור אלא פשוט טפטפי מהלחי עד הלסת והביטי במראה. אחר כך צאי החוצה לאור הטבעי. המטרה היא למצוא צבע שהוא בדיוק בגוון עורך. אם את שזופה בצוואר ובגוף אז פשוט תשקיעי בברונזר בלי לשים מייקאפ בהיר מדי.

2. לבחור אודם כהה מדי

תמונה: קתרין וירסינג

בכל פעם כשאני נכנסת לחנות איפור אני כמו ילדה בחנות ממתקים, כל האופציות, כל הצבעים וכל המרקמים, איך אפשר למצוא בכלל את האודם המושלם? נשים בימי מיתון, כידוע כבר שנים ממחקרים, משקיעות באודם יוקרתי ולרוב הוא אדום, כדי לשדר קלאס ולהרגיש הכי נשיות ואלגנטיות אבל למצוא את האודם הנכון זה לא קל.

אם מורחים את חשיבות הבחירה ובסוף בוחרים אודם לא מתאים נשארים עם שפתיים צרות וחסרות נפח. לפעמים זה בגלל שמה לעשות, באמת הזדקנו והקולגן בשפתיים התכווץ שלא לומר נעלם אבל לפעמים זה בגלל האודם.

כשמורחים אודמים בהירים יותר השפתיים נראות מלאות יותר ורצוי כזה עם גוון ורוד או קוראל ואודמים כהים בגוון יין וסגול מקטינים. לכן אודם כהה מאוד יתאים לבחורות צעירות עם שפתי אנג’לינה ג’ולי או שתבחרו מרקם עם לחות ולא מאט. ניתן למרוח גלוס על האודם הכהה כדי להעניק לו קצת “רוח חיים”. אז בפעם הבא שתביטו במראה ותרגישו עשור מבוגר יותר, זה לא אתן, זה האודם!

3. לתחום רק את החלק התחתון בעיניים

תמונה: קתרין וירסינג

אם תביטו בעבודתם של המאפרים המקצועיים בעולם לא תראו הדגשה של העין התחתונה בלי איפור מעושן או אייליינר חתולי מעל העין. תיחום רק של החלק התחתון מושך את העין מטה ויוצר אפקט של עיניים קטנות ונפולות והמטרה היא תמיד להרים את הפנים. לכן תיחום כל העין בעיפרון או אייליינר יצור אפקט של עין גדולה ו”מחייכת”. אל תשרטטו פס רחב מדי סביב העין כי גם זה יכול לבגר. נשים רבות מתעצלות לאפר את שתי העיניים למעלה ולמטה והתוצאות די זוועה.

נכון, זה מתיש לשרטט במדויק ולטשטש צלליות כל בוקר כאילו מי ישמע לאן אנחנו כבר הולכות אבל עם הזמן זה הופך להרגל מהיר. סואן ממליצה להתחיל מהזוית החיצונית בחלק העליון של העין עד לפנים העין ואז את החלק התחתון, רצוי שיהיה דק מהחלק העליון. בסוף תמרחו צללית כהה איפה ששרטטתן למטה כדי לעדן את האפקט.

ודאו שהקווים נפגשים בזוית העין החיצונית. תישארו דבוקים לקו הריסים כאשר אתן משרטטות ותחשבו אודרי הפבורן וסופיה לורן. ליצור עיני אגוז זה הדבר היפה ביותר שיש ולא צריך אחר כך לשים אודם כהה, רק בהיר.

4. הנחת סומק בצד התחתון של הפנים

תמונה: קתרין וירסינג

לא פשוט בכלל לשים סומק על הפנים. פעם הסתובב איזה מם קורע על כל השטויות שנשים עושות כמו לשים מייקאפ כדי להסתיר אדמומיות טבעית ואז מניחות סומק… כדי ליצור אותו. #היגיון. ובכן, זה באמת משעשע לראות את הניסיונות לקלוע בול ודי ברור שהמטרה היא עצמות לחיים א לה קייט מוס.

אבל מה שלא עשה הטבע יעשה הצבע ובמקרה הזה, ברונזר מתחת לעצמות הלחיים וגוון ורדרד מעל תפוחי הלחיים יתן תוצאה שווה. המטרה היא להיראות כאילו הסמקת קצת. אבל הרבה בחורות לא בדיוק יודעות איפה להתחיל ואיפה לסיים והתוצאות נעות בין מופע אימה לקרקס.

יותר מזה, הרבה נשים מוותרות על סומק עם “גוון חי” ומניחות רק צבע חום אבל זה מעניק מראה מדכדך, חסר חיים, עייף וזקן. אחרות ינסו סומק בלי הרבה צבע אבל זה גם יעלם במשך היום. מהו הגוון המושלם? תצבטו את הלחיים ותראו מה הצבע. התחילו לאפר מהתפוחים של הלחיים, קדימה ואחורה. ולפי הקדימה ואחורה שכתבתי לא יזיק להביט במראה אחרי סקס במיטה כדי לראות את הסומק הטבעי 🙂

5. לא להדגיש את הגבות

תמונה: קתרין וירסינג

איך אילנית לוי ניסחה זאת פעם? “הגבות הן הדבר החשוב ביותר בעולם”. אם נתעלם מזה שאשכרה ציטטתי את אילנית לוי, בינינו, גבות באמת משנות פנים וחיים. ראו איך קארה דלווין שבנתה קריירה שלמה מלא למרוט אותן.

כדי להיזכר כמה גבות עבות הופכות את הפנים לצעירות ורעננות הביטו על ברוק שילדס או על אור גרוסמן הישראלית שבעוד עשור תיראה צעירה הודות להן. לפי סואן גבות מוזנחות ומדובללות יכולות לגרום למראה זקן.

מומלץ למלא את השטחים בהם מרטת יותר מדי, לעבור על הכל עם צללית בגוון המתאים ולהדביק בג’ל שקוף. גבות מלאות ויפות משנות את תווי הפנים לגמרי ומשדרות נעורים נצחיים. ברור שזה עניין של תווי פנים אבל בגדול, מומלץ להפסיק למרוט בטירוף ולמלא יפה. בחרו צבע לפי גוון השיער ולעולם אל תלכו עם צבע כהה מדי שיראה לא אמיתי ונוקשה מדי. המטרה היא להיראות טבעית גם אם ישבת שעה מול המראה.

דרך Elle

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן