מחקר חושף למה גברים בוגדים, וזה בכלל לא מה שחשבתן

“היא הייתה יפה יותר ממני”, “חכמה יותר”, “עשתה לו דברים במיטה שאני לא”, אלה רק חלק מהסיבות שנשים אשר נבגדו על ידי הפרטנרים שלהן מספרות לעצמן. בעוד שכולם מסכימים שבגידה זה דבר נורא, משבר אמון ממנו הרבה פעמים אין דרך חזרה, הסיבה הספציפית לבגידה נותרה באזור האפור.

נשים רבות מניחות שזה בטבע של הגבר לבגוד, שהאשה האחרת מושכת יותר וכי מונוגמיה היא כלא עבור הגבר שרק רוצה להפיץ את זרעו הלאה ויהי מה.

ראו גם: 5 עובדות מפתיעות על בגידות

בסרטון לפניכם מסבירים את תוצאות הסקר ושופכים קצת אור לשאלת מיליון הסדינים: “למה גברים בוגדים?”. נשים יגלו אולי דבר מה שעשוי להדהים אותן: גם לגבר יש רגשות! כן, הבגידה עם הקולגה הנחמדה במשרד או ההיא מהמסיבה נבעה בגלל סיבה אחת עיקרית לפי אחד המומחים בתחום, אם גארי נוימן, פסיכיאטר ומחבר “מתודת ניומן” ו”האמת על בגידה” והיא בעיקרה רגשית, לא פיזית.

ניומן ביצע סקר עם 200 גברים בו עלה ש-48 אחוז מהם ציינו שהסיבה העיקרית לבגידה היא רגשית, “חוסר שביעות רצון אמוציונלית”. נהוג לחשוב שבחורות פועלות מהרגש וגברים מהשכל (או מהזין) אבל בחורים הם בסך הכל יצורים הרבה יותר רגישים ופגיעים ממה שנשים יודעות.

מכאן שאם הגבר מרגיש שאינו זוכה להערכה וכבוד על מעשיו והישגיו ולא מקבל תחושה שהוא “רצוי” הוא פשוט יחפש מי שתיתן לו להרגיש טוב במקום אחר.

המקום האחר הזה מתגלה כמקום העבודה, אזור נוח וזמין לפורענות. מהנתונים עולה ש-40 אחוז מהנשאלים הודו שהם בגדו באהובתן עם מישהי מהעבודה. הסיבה היא לא רק זמינות אלא כי הקולגות נהגו לשבח, להלל ולפרגן להישגיו והדרך למיטתו עוברת כנראה דרך מחמאה טובה.

ג’וליה רוברטס וג’אד לאו ב”Closer”

משיכה מינית היא לא הפקטור העיקרי בכלל. אם לדייק, 88 אחוז מהגברים בגדו עם בחורה פחות! מושכת מבנות זוגתן. זה נתון מדהים שרק מוכיח שזה לא היופי והסקס אפיל שחיפש הגבר בבחורה אלא הנוחות והתחושה הטובה שהוא קיבל ממנה.

הממצא המעניין הזה בעצם משליך אחריות מסוימת גם על הנבגדת. ברור שאף אישה לא ראויה שיבגדו בה אבל מומלץ לראות מה אנחנו עושות בקשר ואיך אנחנו מתייחסות לפרטנר. כנ”ל לגבי בגידות נשים.

הרבה פעמים תשמעו גברים מתלוננים על כך שנשים הופכות מקלילות ומגניבות כמו בתחילת הקשר ל”אמא מטיפנית” המעבירה ביקורת כל הזמן. הדיכוי הזה כנראה מצטבר עד שהגבר נשבר ומחפש לבלות בלי “שיתנו לו בראש”.  

כמובן, זה קל למצוא נשים כאלו כשהן אינן מעורבות רגשית עם הגברים ולכן הן יכולות להיות רק נחמדות בלי להתעצבן ממה שהן יודעות לגביו. הן מהוות מפלט רגשי.

עוד נתון מעניין שעלה מהסקר הוא ש-77 אחוז מהגברים שבגדו טיפחו קשר עם חבר בוגדני. מתברר שגברים מושפעים מאוד ממה שהחברים שלהם עושים וכאשר ידוע להם שאחד מהם בוגד זה מעניק לו לגיטימציה לעשות כך גם. זה מקל עליהם  כאשר הם מצדיקים את עצמם. חצי הנחמה? 68 אחוז מהבוגדים חשים רגשות אשמה. 

בלי קשר לכך שאם הוא בוגד הוא מרסק את ערך החברות והאמון ויצא אפס, לא יזיק להיות פחות ביץ’ ולתת לבני הזוג תחושה נחמדה בין הטחת ביקורת אחת לשנייה. תודו שזה נחמד לגלות שגברים מנועים מרגש ולא רק על ידי הרגל השלישית.

קלייב אוון ונטלי פורטמן ב”Closer”

דרך Business Insider 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן