הפיגוע בפריז והשאלות שהוא מעלה.

הפיגוע בפריז מעלה שאלות עקרונית ואלו הן בעיני:

 מהם גבולות חופש הביטוי?

מהו קו ההגנה שעל האידיולויגה הדמוקרטית לנקוט כאשר אידיולוגיה אחרת מאיימת עליה? .

באיזה שלב זכויות הפרט צריכות לתת עדיפות לזכויות הכלל?

 הגבול של חופש הביטוי בעיני הוא עד לקו שבו הדעה קוראת להשמיד לבלום את חופש הביטוי עצמו הכוללת קריאה להחליפה באידיולוגיה אחרת.  חופש ביטוי אין פירושו איזור חופשי ללא גבולות. הגבול הוא פגיעה באחר.

 קו ההגנה של הדמוקטיה צריך להיות ראשית כל מי שחורג מהתשובה לשאלה הראשונה, ויחד עם זאת הבהרה חד משמעית שחופש הביטוי אין פירושו רשיון לרצוח את הדמוקרטיה.

 השאלה השלישית היא למעשה העקרונית ביותר כי יש לה השלכות מעשיות על חיי היום יום של כל אחד מאיתנו. האם profiling הוא פגיעה בזכויות הפרט? השיוך שלך לפרופיל מסוים הוא פגיעה בזכויות הפרט שלך התשובה היא חד משמעית כן. אולם מה לעשות אם אתה שייך לקובצת גיל או אוכלוסיה מסוימת שבה הסיכוי שלך להיות מחבל גבוה יותר אז צריכים לשלם מחיר על כך. האם זכויות הפרט של אותו אחד ששיך לקבוצה כזו עדיפות על אלה של עוד 300 אנשים שעולים לטיסה עם אותו אדם שוות פחות מאותו אחד. והתשובה היא כאן חד משמעית לא!

    יש כאן גם שאלה מעשית מה עדיף לסרוק את כולם בשיטחיות גם את הסבתא בת ה 80 וגם את הילד בין ה –5 או למקד את המשאבים המוגבלים ולתשאל לעומק את אלה השייכים לאותו פרופיל מסוכן?  התשובה כאן לעניות דעתי היא חד משמעית.

 

לגבי התגובות לפיגוע בצ’ארלי הבדו. עם כל העוצמה באמירה של הקריקטורות ההולכים לפי האמירה

The Pen is Mighter than the sword

שנאמרה לראשונה  ב 1839 ע”י המחזאי    Edward Bulwer-Lytton במחזהו Cardinal Richelieu.

לאור זה שהצד השני נמצא בשלב של אלימות מעשית בכח פיזי – ברור לעין וחד משמעי שתגובה  ע”י העט בצורה של חופש ביטוי איננה מספקת.

 

אפילו אם נסכים לקביעתו של הנשיא אובמה שדאע”ש איננה מיצגת את האיסלאם, ניתן לקבוע בודאות שדאע”ש מיצגת רוע, ולכל הפחות אידיולוגיה המבקשת להשמיד את האידיולוגיה הדמוקרטית.  ויש לומר באופן חד משמעי שפייסנות אשר נכשלה נגד הנאצים בשנות ה- 30 נכשלה גם היום.  כמכן הפצצות ספוראדיות ללא מאמץ מרוכז נגד דאע”ש לא ישיגו את המטרה.

    המערב צריך להתעורר ולהבין, שלא כל העולם פועל עפ”י העקרונות שלו  – וכן שלא רק שיש לדמוקרטיה זכות להתגונן אלא חובה להתגונן.  והפיכת ה PC (פוליטיקלי קורקט) לעקרון נעלה מכל לאקסיומה שאין לערער עליה תהיה מפלתו של המערב.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן