15 חוקים יוצאי דופן שייכנסו לתוקף ב-2015

2015 כבר יצאה לדרך ועם האנרגיות של שנה חדשה ומבטיחה כבר נכנסו כמה חוקים לתוקף. חלקם יראו מוזרים, אחרים יגרמו לכם לתהות איך רק עכשיו אבל כך או כך, נקווה שפנינו יופנו בעיקר לחוקים שיקדמו ערכי שיוויון, סובלנות ואחווה ושישפרו את חיינו במקום לאמלל אותם.

ראו גם: חוק חדש יאסור על שימוש במילה נאצי בישראל

החוקים תקפים לארצות הברית אבל מאחר ואנחנו כמו האחות הקטנה של הדוד סם, יש מצב שחלק יתגלגלו אלינו בזמן כזה או אחר. אני לגמרי בעד חוק מספר 1. בכל זאת, כלב הוא חברו הטוב של האדם.

אז הנה הם, החוקים החדשים ב-2015:

1. מותר לסעוד עם הכלב

מסעדות בקליפורניה ירשו לכם להביא את הכלבים שלכם כשאתם סועדים. ראף! על פי חוק, על הכלב להיות קשור, להתנהג יפה ונמצא לידכם כשאתם סועדים בשטח שהוקצה לטובת העניין מחוץ למסעדה.

 

2. על טופס הסכמה לסקס כבר חתמת?

חוקי “אנטי אונס” ייכנס לתוקף בכמה אוניברסיטאות. כל מוסד שמקבל מימון מהמדינה יצטרך לכבד את החוק הזה שפועל לפי עקרון ההסכמה המוקדמת: “כן זה כן”. אם אין הסכמה מראש לסקס אז זה עלול להעמיד כמה סטודנטים בצרות.

 

תמונה: Shutterstock

 

3. בתי ספר יחקרו בריונות רשת גם מחוץ לכותלי בית הספר

באילינוי בתי הספר מחוייבים לחקור הטרדות והתעללות במרחב הווירטואלי בתוך המערכת ומחוץ לה. עד כה בתי הספר התעסקו רק במה שקורה בפנים ולכן זה מאלץ את המוסד לקחת אחריות רחבה יותר. חוק כזה, מאמינים יוזמיו, יחזק את הפיקוח על שלום התלמידים. בעידן הנוכחי כמות ההתעללות דרך רשתות חברתיות נמצאת בעליה תלולה ועל כן חייבים להגן טוב יותר על חיי התלמידים כדי למנוע התאבדויות, על פי המחוקקים.

 

4. הרחבת תחומי הכיסוי של מריפואנה

מי שסובל מאפילפסיה ופירכוסים נכלל ברשימת המצבים הרפואים שגראס רפואי יוכל ורשאי לטפל בהן. גם ינתן תקציב רפואי עבור כך בקרב צעירים מתחת לגיל 18. 

 

5. אפשר להזמין יין מחו”ל!

במסצ’וסטס התושבים יוכלו מעתה להזמין את היין שלהם מחוץ לגבולות המדינה. כן, מי היה מאמין שזה אסור בכלל. בעבר כ-98 אחוז מיצרני היין לא יוכלו לשלוח לתושבים בקבוקי יין. העיקר שלא יגיעו לחגוג באיווה.

 

 

6. תרופות נגד שיעול אסורות בחוק

מכירות של תרופות נגד שיעול אשר מכילות פסאודואפדרין יוגבלו כדי למגר את תעשיית הקריסטל מת’ המתפתחת. זה עדיין לא יצא מהשוק, כמו במדינות רבות, אך מישיגן בהחלט מנסה לשלוט על צריכתו. 

 

7. לא למחזר פסולת אלקטרונית זה לא חוקי

בניו יורק התושבים יחויבו למחזר את הפסולת האלקטרונית שלהם. מי שישליך סמרטפון ישן בפח הלא נכון עלול לשלם קנס של 100 דולר. 

 

8. סלפי עם נמרים הוא עבירה על החוק

נגמרו ימי הסלפי עם נמרים, טיגריסים ושאר חתולים גדולים ופראים. כן, תצטרכו למצוא דרך אחרת להשוויץ ולהישאר בחיים. מדובר בעבירה על החוק אם תתעקשו להצטלם ולהפוך לטרף.

 

9. סימפטיה לאלכוהוליסטים באורגון

אורגון צעירים שיכורים מתחת לגיל 21 לא יואשמו בעבירה על החוק (של אחזקת משקה אלכוהול) אם פנו לקבל סיוע רפואי. 

 

10. חוק גילוי הוגן למתווכים

בהשראת “שובר שורות” זכינו לקבל את הטלוויזיה האיכותית ביותר אבל גם כמה חוקים מעניינים. אחד מהם הוא שמתווכים מחוייבים להסגיר כל מידע על הבית לדייר פוטנציאלי ובכלל זה לספר אם הנכס שימש כמעבדה לייצור מת’ בעבר, מה שישפיע באופן ודאי על מחיר הבית.

 

11.  אסורה גזענות כלפי כלבים

ביוטה ייאסר להחרים גידול כלבים מגזעים מסוימים. מדובר בעבירה של ממש על החוק. תאמינו או לא, בעבר היו כ-10 ערים שהחרימו גידול כלבים מגזעים מסוימים תחת המגבלות שהתיר המחוקק.

 

12. אם תזרקו אוכל יבוא שוטר

בוושינגטון תהיה זו עבירה על החוק לזרוק אוכל. לאחר שתי הפרות, מי שמפר את החוק בפעם השלישית יחטוף קנס. אז כן, כדאי לסיים לאכול מהצלחת אחרת יבוא שוטר!

 

13. אסור לשאול על עבר פלילי

חוק חדש באילינוי יאסור על מעסיקים אשר להם 15 עובדים או יותר לשאול מועמדים לעבודה על העבר הפלילי שלהם עד שהם מציעים להם הצעת עבודה. החוק מבקש “להבטיח שכל המועמדים המתאימים ייבחנו ולא יסוננו בשלב מוקדם באופן לא מוצדק”. במילים אחרות, אם ישבת בכלא על מעילה בכספים במשך כמה שנים עובדה זו לא צריכה לפסול אותך אוטומטית ממשרת סמנכ”ל כספים. 

מתוך “הזאב מוול סטריט”

 

14. שקיות ניילון הן עבירה אזרחית

החל מחודש יולי ייאסר על שימוש בשקיות ניילון בחנויות מזון ורשתות שיווק כמו וול מארט וטארגט, אלא אם מדובר באריזה של פירות, ירקות ובשר. החוק קובע מס של עשר אגורות עבור כל שקית נייר שייעשה בה שימוש. יותר מ-100 מחוזות וערים בקליפורניה כבר חוקקו חוקים דומים, אך גופים עסקיים מנסים להילחם ביוזמה הסביבתית הזו, ובידיהם יש די חתימות למשאל עם שייערך בנושא ב-2016. אם המתנגדים ינצחו במשאל העם, החוק הקיים יושעה. 

 

15. שכר המינימום יגדל

שכר המינימום יעלה ב-21 מדינות וחמש ערים בארה”ב. במדינת וושינגטון יעלו את שכר המינימום ל-9.47$ לשעה, ובקוניטקט, אורגון, רוד איילנד וורמונט שכר המינימום יהיה לפחות 9 דולר בשעה. ארבע ערים בקליפורניה – ריצ’מונד, סן פרנסיסקו, סאן חוזה וסאניוייל, כמו גם לוס קרוסס, ניו מקסיקו, אף הן יגדילו את שכר המינימום. בסן פרנסיסקו שכר המינימום יהיה הגבוה ביותר בארה”ב, ויגדל מ-10.74$ בשעה ל-11.05$.

 

 

דרך ABC News. תמונה: Shutterstock

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן