מתברר שהמתקפה שהשביתה את פלייסטיישן ו-Xbox הייתה תרגיל קידום לשירות חדש

כמו בכל שנה, הגיימרים הבוגרים בארצות הברית ואירופה חיכו לחג המולד. בעוד בימי שיגרה קשה לפעמים למצוא זמן למשחקים, חופשת החג הארוכה מאפשרת לרבים מהם להשקיע שעות רבות בתחביב האהוב עליהם מבלי להרגיש שהם מזניחים על הדרך את העבודה או המשפחה שלהם. בכל זאת, בחג המולד יש מספיק זמן גם לזה.

רק מה, השנה חיכתה לגיימרים האלה הפתעה לא נעימה: במהלך חג המולד והימים שבאו אחריו רשתות ה-PSN וה-Xbox Live, דרכן מתחברות קונסולות הפלייסטיישן וה-Xbox לאינטרנט, היו לא זמינות. זה אומר שאף אחד לא יכל לשחק במשחקי רשת המוניים, להוריד משחקים חדשים, לפתוח צ’אט קולי עם החברים למשחק ועוד. לא כיף בכלל.

מאחורי הנפילות האלה עומדת קבוצת האקרים בשם Lizard Squad, שמתמחה בהפלת שירותי משחקים באמצעות מתקפות DDOS. ההאקרים יוצרים עומס מלאכותי על השרתים האלה כדי לגרום לנפילתם באמצעות “רשתות בוט” של מחשבים שנדבקו בווירוסים שונים ונתונים לשליטתם מרחוק. Lizard Squad נוהגת להפיל לעיתים קרובות שרתי משחקים של פלייסטיישן, Xbox, World of Warcraft ועוד, אבל בחג המולד הזה הם הלכו על כל הקופה במתקפה משולבת וארוכה שהרסה לגיימרים רבים את התוכניות לחג. 

חברי הקבוצה נשאלו בזמן אמת מה היתה מטרת ההתקפה, הם סיפרו שהכל היה “בשביל הצחוקים”, אך כעת מסתבר שמאחוריה עמדה סיבה אחרת: אתר מסחרי חדש בשם Stresser שמאפשר לכל מי שרוצה לשלם תמורת מתקפות DDOS בהזמנה. תמיד חלמתם לגרום לאתר השנוא עליכם להיעלם מהרשת? תמורת 500$ תוכלו להפיל את האתר ללא הגבלת זמן, כאשר ניתן גם להשקיע סכומים נמוכים יותר (החל מ-5.99 דולר) כדי להפיל אתרים לזמן קצר יותר. 

מכיוון שאנשי Lizard Squad שומרים על זהותם בסוד, התשלום נעשה אך ורק בביטקוין (בשלב מאוחר יותר צפויה להתווסף אפשרות לשלם גם בפייפאל). לטענת אחד מחברי הקבוצה שהתראיין דרך טוויטר ל-Daily Dot, המתקפה על שירותי הגיימינג בחג המולד היתה “תרגיל יחסי ציבור” כדי לפרסם את השירות החדש שלהם. לדבריו, מדובר בצעד האחרון של הקבוצה הזו לפני ש”נעלם בחזרה למערות מהן הגענו”.

צריך לקחת את ההבטחות של Lizard Squad בערבון מוגבל. ראשית, הנתונים שהם מפרסמים באתר השירות בנוגע לכמות התנועה המזוייפת שהם יכולים לנתב לשירות מסויים (לטענתם – 5Tb לשנייה) כנראה אינה מציאותית ובפועל פוטנציאל התעבורה שלהם נמוך יותר. אם הרבה מאוד אנשים ישלמו להאקרים האלה בשביל לנסות להפיל אתרים רבים במקביל לא ברור אם רשתות הרובוטים שלהם יצליחו לעמוד במשימה. בנוסף, צריך לחשוב טוב טוב לפני שמסכימים לשלם לחבורה של טיפוסים כאלה. ארגון מתקפות DDoS נחשב לעבירה על החוק במדינות מסויימות, ולכו תדעו אם ב-Lizard Squad יחזירו לכם את הכסף אם תהיו מאוכזבים מהשירות או משהו כזה.

והעניין האחרון הוא תשומת הלב המשטרתית לה זוכים חברי הקבוצה הזו בימים האחרונים. בעוד רוב החברים אנונימיים לחלוטין, זהותם של חלק מהם נחשפה בחקירה של ה-FBI, ולפחות אחד מהם כבר נעצר. גם יציבות הכלי החדש של הקבוצה לא ממש אמינה: ברוב הזמן מאז עלייתו האתר של Stesser היה לא זמין. לטענת אנשי הקבוצה מדובר ב”מעבר שרתים” והם מבטיחים שהוא יחזור לזמינות בקרוב – אבל לכו תסמכו על האקרים כאלה.

דרך Daily Dot | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן