צלם נכנס לעיירה שננטשה ב-1982 וחזר עם התיעוד המדהים הבא

החומרים מהם עשויים סרטי אימה נמצאים ממש מתחת לאף. אמנם אין כאן פסיכו שמנפנף גרזן באוויר אבל הבחור הזה, הצלם צ’ד גראם אשר נכנס פנימה לעיירה הנטושה הזו לא ציפה לראות סימני חיים עומדים במקום רק בלי א-ף א-ח-ד בסביבה. הזמן נראה כאילו קפא מלכת וכל התושבים נעלמו בבת אחת. מדובר בשקט מצמרר ממקום שפעם איכלס בני אדם.

ראו גם: איך עיירה ענייה מתגוללת בכסף בזכות אחד משחזורי האמנות המכוערים בהיסטוריה

העיירה קיטסולט, קנדה, ננטשה בשנת 1982 ולמרות המחשבה המלחיצה לטייל בה לבד, עדיין מדובר במקום שמור היטב וכה יפה לעין. כל הדברים מונחים כמו ברגע שעזבו אותם. אבל הכל ריק עד כאב. העיירה הזו נבנתה ב-1979 על ידי תאגיד הכרייה האמריקני פלפס דודג’ עבור חציבה בהרים העשירים במינרלים.

ברגע השיא, העיירה איכלסה כ-1,200 תושבים. היה בה בית חולים, מרכז קניות, מסעדה, ספרייה, מרכז ספורט, תיאטרון, מכולת והיו לה אופציות לצמיחה ולרווחיות. 18 חודשים בלבד אחרי שהמקום נפתח, התרסק המחיר של המינרל מוליבדנום, המשאב עליו התבססה כלכלת העיירה, וכל התושבים אולצו לעזוב.

דודג’ רכשה את הדירות חזרה ואילץ אותם לעזוב. הם פונו מביתיהם בכוח והעיירה המבטיחה הפכה לזיכרון האתמול. הכל נותר מאחור. אף אחד לא רצה להתעסק עם מה שנשאר ולהתחיל למכור. היה זול יותר להניח לעיירה להישאר כפי שהיא. אפילו הספרים נותרו על המדפים. מה שכן, גם כשהאדם האחרון נעל את הדלת ועזב, החשמל המשיך לפעול. מה שמעניק אשליה מטרידה של חיים. 

אמנם, חלפו 30 שנה אבל נראה שהעיירה הזו תשמח שדייריה ישובו אליה. הכל בכל זאת, מחכה להם יפה. 

 צלם: Chad Grahm 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דרך VIRALNOVA

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן