צלמת מנפצת תפישות של דימוי גוף בסדרת תמונות גדולה מהחיים (לא בטוח בעבודה)

אם תשאלו צלמי אופנה מהו מודל הגוף המושלם רובם יעדיפו לתעד דוגמניות שדופות ולכל היותר “מלאות במקומות הנכונים”. מי שהחליטה לקרוא תיגר על דימוי הגוף הגפרורי הניבט אלינו מכל מודעה היא ויקטוריה ג’נאשווילי החושפת דוגמניות יפהפיות ועסיסיות בספרה החדש. כשמביטים בתמונות הנפלאות אי אפשר לא לתהות למה אנחנו לא רואים יותר מהיופי המלא הזה.

הכירו את הסטאפריות: הנשים שמשקל עושה להן את זה

הצלמת, שעבדה עבור מגזינים כגון “אסקווייר”, “קוסמופוליטן”, “מקסים”, גייסה לצורך סשן הצילומים הלוהט את צמד הדוגמניות דניס בידוט ומרינה בולטקינה. כפי שעיניכם רואות, מדובר בבחורות שהן הפנטזיה של הרבה גברים בסביבה ונשים היו סוגדות להן על כך שהן נראות הרבה יותר כמוהן ופחות כמו המקלות הפוטוגניות בעולם האופנה. הצלמת לא מנסה רק להלהיב גברים עם התמונות האלה אלא לנפץ סטריאוטיפים ולשנות את תפישת היופי והמשקל העקומות. זו בהחלט הדרך.

“למרות שהמידה הממוצעת באמריקה לנשים היא 12 עדיין החברה תמשיך להציג לנו סטריאוטיפים כסטנדרטים בכל הנוגע למודל הגוף באמת”, אמרה ג’נאשווילי בדף קמפיין גיוס המון שהעלתה בקיקסטארטר עבור הספר, “זו הסיבה שהעברתי שנים רבות בתיעוד מבנה גוף שונה והשתתפתי בקמפיינים להעלאת מודעות שהפכו לוויראליים ויצרו דיונים רבים. בספר שלי אני רוצה לנפץ את הסטריאוטיפים כדי שנגרום לנשים לחוש ביטחון בעור שלהן”.

את הספר הנפלא, המלא בדוגמניות בכל המידות, ניתן לרכוש במסגרת הקמפיין. נותרו לה שבוע ימים להגיע ליעד ובינתיים היא בהחלט מתקרבת לשם. זו מטרה ראויה בהחלט שיכולה לסייע לשנות תודעה. כמובן, מדובר על מאבק ארוך בכל הנוגע לשינוי תפישתי בקרב עורכים ומקבלי החלטות שכן לא משנה כמה חשוב הנושא להציג גיוון לרוב אותן יפות ורזות קוטפות קמפיינים נחשקים. אבל ספרים כאלה משרתים את המטרה ועוזרים ללא ספק.

אולי יום יבוא ודוגמניות מלאות באמת יקבלו מקום של כבוד לצד הרזות השולטות בעולם האופנה.

Photo: Victoria Janashvili

Photo: Victoria Janashvili

Photo: Victoria Janashvili

Photo: Victoria Janashvili

Photo: Victoria Janashvili

Photo: Victoria Janashvili

 Photo: Victoria Janashvili

הנה סרטון הלקוח מהקמפיין:  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן