הבשורה הפמיניסטית החשובה של השבוע היא דווקא של “מיס עולם”

מה לא נאמר על תחרות “מיס עולם” ושאר אחיותיה מהז’אנר? שמדובר בנשף שוביניסטי, מטופש וחסר כל סטייל. הרצון של המועמדות “להביא שלום” הפך לקלישאה, העובדה שהן עולות לבמה עם ביקיני ומספר הפך אותן לבשר נע והכי נורא: השמלות הפומפוזיות והנוראיות הללו שנראות כמו תחפושות מהאייטיז. אבל אולי יום יבוא וכל זה יעלם מהתודעה בזכות עיירה אחת אמיצה שהחליטה להחרים את התחרות הרדודה הזו.

ראו גם: מיס עולם לשעבר, לינור אברג’יל, משמשת פה לסיפור של כל קורבנות האונס

בעיירה Chivilcoy, בבואנוס איירס, הוחלט להחרים את העסק הזה מתוך טענה שמדובר בתחרות שמעצימה בעיות בדימוי הפיזי, מעודדת אנורקסיה ובולימיה ואלימות כלפי נשים. מועצת העיר מסרה שמעכשיו הפסטיבלים והאירועים והחגיגות בעיירה יכתירו צעירים שהביאו הישגים משמעותיים.

במקום תחרויות יופי מרוקנות מתוכן הם יערכו תחרויות אחרות במסגרת קרנבלים מגניבים עם מסכות. כבר סיבה טובה למחוא כפיים לעיירה הזו מארגנטינה.

מדובר בעיירה הראשונה שמתגלה כבעלת אופי אמיתי בנושא. לא רק דיבורים אלא מעשים של ממש. כמובן, החלטת החרם הזו לא עוברת חלק כי הרבה נשים באזור החלו את דרכן בתחרויות יופי וארגנטינה היא אחת המדינות שבאמת מספקת מועמדות יפות שיכולות לצאת ממעגל העוני במדינתן לחיים עשירים יותר.

ואלה לא החדשות הטובות היחידות, אחרי 63! שנה בישרו מ”מיס עולם” שהקטע עם צעידת הביקיני לא יתקיים. כנראה שבכל זאת הם הבינו עד כמה הם פאתטיים. הם הבינו שזו לא הדרך הנכונה לפאר את היופי הנשי. הוחלט שם להציג “יופי עם משמעות” והם הבינו מהר שאין לבגדי ים שום משמעות. אבל הן עדיין יצטרכו ללבוש בגדי חוף. כמו כן, הם מחפשים “דוברת רהוטה שיכולה לעזור לקהילה”.

מארגני התחרות מחפשים בחורה שתוכל להגשים הרבה במסגרת הטייטל. כנראה שבכל זאת זעקות הפמיניסטיות נשמעו עד לשם. ועדיין, כל הסאגה הפומפוזית מיותרת בעליל. פשוט תערכו תחרויות אינטליגנציה, אישיות ויופי במובן היצירתי. בסופו של יום, איך שלא תביטו על זה, למה שנשים יתהלכו על הבמה ויקבלו ציונים על סמך מראה? וזה בדיוק מה שזה ישאר.

נקווה שאת המסקנות הללו יפנימו גם בארץ. 

דרך Jezebel

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן