אלפי אנשים השתתפו זה עתה בצעדה נגד האיסלאם בגרמניה

כ-17,500 גרמנים השתתפו ביום שני בהפגנת ענק נגד עליית האיסלאם במדינה, שנערכה בעיר דרזדן. ההפגנה היא יוזמה של קבוצה הקוראת לעצמה “פטריוטים אירופים נגד האיסלאמיזציה של המערב”, שמארגנת הפגנות המוניות בכל יום שני החל מחודש אוקטובר. עד השבוע ההפגנות האלה משכו קהל קטן מאוד, אבל כעת, כנראה בעקבות חג המולד, הגיעו להפגנה אלפי אנשים שמילאו את רחובות העיר בדגלי גרמניה, סמלים נוצריים ושלטי שנאה.

בגרמניה חיים כיום 1.9 מיליון אזרחים מוסלמים, כמו גם מהגרים ופליטים רבים. כמו בארצות אחרות באירופה, יש הרגשה ברחובות שהאיסלאם הולך וגדל על חשבון הנוצרים (אם כי עדיין מדובר במיעוט), והאיום של דאעש ודאי נראה מאיים על התושבים שרוצים לראות את המוסלמים חוזרים לארצות שלהם. עם זאת, קריאות לגירוש מיעוטים הם עדיין גזענות הארדקור, והקבוצה נחשבת לסממן ימני קיצוני במדינה.

רוב הגרמנים לא מסכימים לפעילות הקבוצה הימנית הקיצונית, ופוליטיקאים רבים בגרמניה יצאו במוצהר נגד מפגן הכח הזה, וטענו שגרמניה היא מדינה סובלנית ומקבלת. הבישוף של Saxony State אמר כי ההפגנה היא “ניצול לרעה של סמלים נוצריים ומסורת נוצרית”. גרמניה מקבלת לחיקה בכל שנה כחצי מיליון מהגרים – שנייה רק לארצות הברית.

עם זאת, ההפגנה המוכיחה הזו שמתחת לחזות הסובלנית יש כעס רב שמבעבע אצל הגרמנים. סקר שפורסם לאחרונה ב-Der Spiegel חשף כי 34% מהגרמנים מאמינים שהמדינה הופכת ליותר ויותר איסלאמית בשנים האחרונות, וסביר להניח שההפגנה הזו אינה האחרונה שתנסה לצאת נגד המגמה הזו. 

תמונה: Shutterstock | דרך BuzzFeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן