מדענים גרמנים אומרים שבקרוב נוכל להפסיק לפחד

אין שום דבר לפחד חוץ מהפחד עצמו. ומימי ראשון. אבל חוקרים מאוניברסיטת בון בגרמניה טוענים שבקרוב נוכל להפסיק לפחד, שכן לטענתם הם הצליחו למצוא תרופה לפחד. באמצעות ניסוי שכלל 62 נסיינים ומתפרסם בכתב העת Biological Psychiatry הם הוכיחו ששימוש בהורמון אוקסיטוצין מעלים תחושת פחד אצל אנשים ועוזר להם להיות שלוים ורגועים יותר גם ברגעים מלחיצים.

הניסוי עבר כך: בפני כל אחד מהנסיינים הוקרה סדרה של תמונות. כאשר הוצגה תמונה מסוימת, הנסיינים חושמלו. לאחר כמה סיבובים כאלה, הנסיינים המסכנים החלו להראות סימני לחץ ופחד כשהתמונה הוצגה, גם אם בפועל לא חישמלו אותם שוב. אפשר להבין אותם. ואז, חצי מהנבדקים קיבלו מנות של ההורמון, ועברו אותו תהליך שוב. בדקות הראשונות נראה שההורמון דווקא מגביר את הפחד, אבל אחרי הסתגלות קצרה התברר שאלה שקיבלו את האוקסיטוצין הראו הרבה פחות סימני פחד מהאחרים – הם הזיעו פחות והפעילות המוחית שלהם הראתה שהם רגועים הרבה יותר.

החוקרים מדווחים שההורמון עזר לנסיינים להשלים מהר יותר תהליך פסיכולוגי שנקרא “הכחדה”, התהליך הטבעי בו אנחנו מבינים שדברים מסויימים שגורמים לנו לפחד לאו דווקא אומרים שיש סכנה ממשית לפנינו, ולכן ניתן להרגיע את הפחד. בעזרת ההורמון, הנסיינים השלימו את התהליך בתוך 15 דקות או פחות, כאשר הקבוצה שלא קיבלה אותו השלימה את התהליך לאחר חצי שעה.

האוקסיטוצין הוא הורמון שמקושר לתחושות אהבה ואמון. הוא מופרש אצל נשים וגברים בזמן אורגמה וככל הנראה גם קשור לקשרי אמון בין בני אדם. ומסתבר שהוא גם מרגיע פחדים. עם הידע הזה החוקרים הגרמניים ממהרים לחשוב על בדיקות נוספות, שאולי יעזרו להם להשתמש בהורמון בתקופות הפסיכיאטריות של העתיד ולטפל בפחדים עמוקים אצל מטופלים.

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן