לפסיקה של בית המשפט כי משקל יתר עשוי להיות נכות יש השלכות כבדות משקל

לא די בכך שאנשים שמנים צריכים להתמודד עם דימוי גוף שלילי, חוסר ביטחון, זלזול מצד אנשים ותזכורת קיומית על איך העולם סוגד לרזון, הם נאלצים לעיתים להתמודד עם פיטורים במקומות העבודה.

נכון, היינו רוצים להאמין שכל מקום עבודה שופט את עובדיו לפי הישגים מקצועיים אבל לא תמיד זה כך. בית המשפט האירופי לצדק קבע ש”שומן יכול להוות מגבלה בנסיבות מסויימות”.

ראו גם: חלב וחמאה עתירי שומן מרזים אתכם, קובע המדע!

בית המשפט דן במקרה של בחור מדנמרק, קארסטן קאלטוף, שעבד כמטפל ילדים בזמן שההורים שהו בעבודה. לדברי קאלטוף, ששוקל 160 קילו, הוא לא פוטר כי עשה משהו שפגע בילדים אלא בגלל אפליה על רקע “השמנת יתר”.

קאלטוף תבע את המעביד אצלו עבד במשך 15 שנים עד שפוטר לפני כארבע שנים. על פי המעביד, העובד פוטר לאחר שלא היה צורך בשירותיו עוד עקב ירידה במספר הילדים ששהו במקום. אבל לדברי המפוטר, הוא סולק על רקע משקלו.

הוא סיפר ל-BBC בזמנו שהטענות של מעסיקו לשעבר כי “אינו יכול להתכופף כדי לשרוך את נעלי הילדים אינן נכונות”. הוא אף הוסיף שהוא יכול לשבת על הרצפה ולשחק עם הילדים ללא בעיות. “איני רואה את עצמי כמוגבל”, סיפר קאלטוף, “וזה לא הוגן לפטר אדם בגלל זה אם הוא עושה את עבודתו”.

בתי המשפט בדנמרק העבירו את המקרה לטיפול בית המשפט האירופי לצדק כדי שיקבע אם משקל יתר הוא נכות. בבית המשפט נטען שאם השומן מונע מאותו אדם לתפקד באופן מלא ויעיל בעבודתו אז מדובר בנכות. השופטים קבעו שמשקל יתר אינו נכות לכשעצמו אלא אם אדם לא הצליח למצוא עבודה בגלל מגבלה זו אז החוק אמור להגן עליו. כעת הפסיקה התקדימית הזו תהיה תקפה בכל אירופה.

ישנם קולות שטוענים שאסור לראות בשומן כמגבלה, כאילו מדובר באדם נכה, מאחר ומדובר במצב הנתון לשליטת אותו אדם. הוא יוכל לשנות את הרגלי האכילה שלו ואין זה נכון להגביל מראש.

אחרים רואים בחקיקה מהלך חשוב אשר יגונן על אנשים כבדי משקל מפיטורים לא מוצדקים בעליל. לאור כך שאחוז השמנים באירופה רק נמצא במגמת עלייה, על מקומות עבודה לעזור לעובדים להסתגל למקום עבודתם, אם זה למשל בכיסאות רחבים יותר ודלתות הכניסה. 

דרך BBC. תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן