אחרי שתראו מה הציפור הזו מסוגלת לעשות היא תיראה לכם הרבה פחות חמודה

אח, נפלאות הטבע. אם נתקלתם בציפור הקטנה הזו בטח חשבתם לעצמכם “איזו מתוקה, ממש לאכול אותה!”. אז זהו, שמתברר שהציפור הזו, המוכרת גם בארץ בכינוי “ירגזי מצוי” (Great Tit) מזכירה יותר עוף דורס מציפור שיר. אחרי שתדעו מה היא מסוגלת לעשות היא תיראה לכם ה-ר-ב-ה פחות ממיסה.

ראו גם: האיש הזה הפך ציפורים על תיל למוזיקה

ובכן, הציפור הזו מסוגלת לחפור לתוך המוח ולא במובן המטאפורי אלא ממש. היא יכולה לנקר את דרכה מבעד לגולגולת של ציפור קטנה ממנה, ככה בכיף שלה. חוקרים הרגיעו שאמנם היא לא מסוגלת לנקר את דרכה למוח האדם אבל היא בהחלט יכולה לתקוף ולפצוע אנשים קשות. לא סתם היא זכתה לכינוי הרבה יותר מלחיץ: “zombie tit”.

לאחר שהיא הצליחה לנקב גולגולת של ציפורם ועטלפים הציפור לא תסיים שם. היא תמעך את התאים האפורים שלהם ותתחיל את הסעודה שלה: המוח שלהם, כמו שהוא, בלי רוטב. אבל ברוב ימות השנה המכונה הנוצתית האכזרית הזו היא באמת תמימה וניזונה בעיקר מחרקים, עכבישים, צרצרים, גרעינים ואגוזים, כאשר המקור החד במיוחד עוזר לה לפצח את הקליפות. יתרון אדיר אם היא צופה במשחקי כדורגל.

ועדיין, כשהיא נלחמת על מזון מול ציפורים אחרות היא לא תתבייש להפוך לציפור רצחנית. לג’ק המרטש של הציפורים. הציפור הזו, הנמצאת באירופה ובמזרח התיכון, תעוף עם הקורבן בשמיים ואז תפיל אותו לאדמה רק כדי לבצע וידוא הריגה. ולעיתים היא נתקעת איפשהו כי היא כזו פיצית אבל אם אתם משוטטים באזור תצילו אותה ואז תברחו כמו גדולים כי היא נצפתה תוקפת אנשים שהצילו אותה מתוך יצר נקמה קדמוני. 

גם לא מומלץ לגדל בבית אלא אם מתחשק לכם להיפרד מאיזו אצבע או עין.

איזה מ-א-מ-י, הא?

Lassi Kujala

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן