הרבה אנשים כועסים על מוקי בגלל מה שאמר ב”כוכב הבא”

הפרק הראשון של “הכוכב הבא”, ריאליטי השירה של “קשת” שודר אתמול בערוץ 2, וכבר יצר מיני-מהומה קטנה ברשתות החברתיות. זה קרה אחרי שלבמה עלה מתמודד בשם יונתן בלנק, דתי לאומי שנשאל אם תהיה לו בעיה להופיע מול או עם נשים. “עם בנות זו בעיה”, הודה הזמר הצעיר. אך לא האמירה הזו היתה זו שהציתה את הכעס בפייסבוק ובטוויטר, אלא מה שאמר בעקבות זה מוקי, אחד השופטים בתוכנית.

“אני לא אוהב את הדבר הזה, זה הדרת נשים בעיניי, וחבל שככה אנחנו גדלים. זה לא קשור לאמונה, ברגע שאתה פוסל מישהו אחר… אתה אומר ‘אל תעמדי לידי כי את אישה’ נקודה”, אמר מוקי. אשר אטדגי, שופט נוסף, התווכח וטען שמדובר בעניין של אמונה שצריך לכבד. “אני לא מאשים אותו”, אמר מוקי: “אני פשוט אומר שחבל שזה ככה”.

בו בזמן שהוויכוח התעורר בשולחן השופטים, יונתן עצמו נראה כאילו הוא לא כל כך יודע איפה לקבור את עצמו. המשפחה שלו, שישבה בקהל, התעצבנה מכך שהבן שלהם נקלע למוקד של ויכוח דתי-חילוני. בסופו של דבר הם גם קמו וביקשו מהשופטים לאפשר לילד לשיר. ואז הוא שר, צלח את האודישן ועבר לשלב הבא של התחרות.

בישראל של 2014, גם אמירה מתונה נגד הדרה היא עניין מעורר מחלוקת, שמכעיס ישראלים רבים. וכך גם במקרה הזה. דבריו של מוקי גרמו לעשרות גולשים בטוויטר ובפייסבוק לכתוב שהם לא מסכימים, בלשון המעטה, עם דבריו:

כדאי לא להיתמם: הריב בין השופטים, גם אם הוא היה אותנטי במהלך הצילומים עצמם, הודגש מאוד בעריכה הגסה כדי להעצים אותו ולנפח את הדרמה. ככה זה בתוכניות בידור בטלוויזיה – צריך לעשות מהומות ומניפולציות בשביל להרוויח רייטינג.

עניין הדרת הנשים ב”כוכב הבא” נוכח גם בעונה הקודמת, אז צמד המתמודדים החרדיים האחים גת יצאו מהאולפן בכל פעם שמתמודדת נשית עלתה לשיר. גם אז נשמעו ביקורות על ההתנהגות – אבל הקהל העלה את האחים החרדים עד לגמר, מה שאומר שלרוב הצופים העניין הזה כלל לא מרתיע.

 

פנינו הן ליחסי הציבור של מוקי והן ל”קשת” בבקשה לתגובות. אם נקבל כאלה, נצרף אותן לאייטם.

תמונת שער: דרך קשת

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן