תינוק מת לאחר ששתה “חלב אמבט”

נציגים רשמיים מרשויות הבריאות באוסטרליה מסרו שילד מת כתוצאה משתיית חלב לא מפוסטר וילד נוסף בן שלוש חלה כתוצאה מכך. הפרשה מסעירה כעת את אזרחי אוסטרליה לאחר שבכירים בנושא בריאות הזהירו מפני שתיית “חלב אמבטיה”. מדובר בחלב שמיועד לצרכים קוסמטיים ולא לשתייה.

ראו גם: המחקר הזה צריך להדאיג נשים שותות חלב

מחלקת הבריאות האוסטרלית חשפה שהילד מת כתוצאה מזיהום בכבד ובדם בתסמונת המוליטית אורמית לאחר שבלע חלב לא מפוסטר שאינו מיועד לשתייה. “שני דברים מטרידים אותי”, אמרה ד”ר רוזמרי לסטר, בכירה ממשרד הבריאות האוסטרלית, “ראשית שיש אנשים שמאמינים שמשקאות לא מעובדים ומפוסטרים טובים לבריאות ושנית, שאנשים מבלבלים בין חלב לשתייה לחלב למטרות אחרות”.

חלב לא מפוסטר לשתייה אסורה למכירה באוסטרליה אבל אין מניעה למכור חלב אמבטיה. על כן, אסונות, כמו בטרגדיה הנוכחית, הם רק עניין סטטיסטי. על אף שכתוב באופן ברור שהשימוש במוצרי Mountain View Farm נועד לצרכים “קוסמטים בלבד”, אנשים לעיתים לא שמים לב לאזהרות על התוויות. ויקי ג’ונס, בעלי המותג, הגנה על המוצר. לדבריה, השימוש המיועד מצוין במפורש על התווית ולדבריה, התקשורת מנפחת את הפרשה. “אני שותה את החלב הלא מעובד הזה אך איני יכולה לומר אם זה בטוח או לא”.

בקיצור, המסקנה: לקרוא טוב טוב את האותיות הקטנות והגדולות על האריזה.

דרך Buzzfeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן