היכן מסתירים את לוליטה, האורקה הבודדה בעולם?

פעילים רבים לזכויות בעלי חיים תוהים בימים אלה מה קורה עם לוליטה, האורקה (לווייתן קטלן) שנחטפה מהים, סמוך לחוף בוושינגטון בשנת 1970 ונשלחה למיאמי שם היא מוחזקת בשבי עד היום. הסיבה המקורית לשבי הייתה ניצול לוליטה למופעי בידור לשעשוע של בני אדם ב”סיקוואריום”. עם זאת, לאחרונה כל הופעותיה בוטלו ללא הסבר נוסף. פעילי בעלי חיים מסבירים כי היונק מוחזק בתת תנאים, בתוך גיגית גדולה והיא לחלוטין לבד.

ראו גם: 10 סיבות מצוינות לסגירת פארקים של חיות מים

באתר של פארק המים פורסמה הודעה כי בשל “טיפול שוטף במקום לא יתקיימו הופעות של לוליטה”. עם זאת, הופעות של יצורי מים אומללים אחרים בתנאי שבי כמו דולפינים נמשכו ללא הפרעה. נפוצו תיאוריות שונות, בהן שלוליטה הועברה לגיגית קטנה יותר אך דובר החברה הכחיש והיא עדיין במקומה. לא שזה מנחם בכלל, במיוחד לאור כך שמדובר בגיגית הקטנה ביותר בה מוחזקת אורקה באמריקה. נדרש מיכל מים באורך מינימלי של 48 מטר ולוליטה שוחה בבריכה בגודל 35 מטר.

אנשי הסיקוואריום סירבו לשחרר צילומים של לוליטה והגיגית אבל הליקופטר לכד את המחזה העצוב הזה:

כמו כן, מאז שהוגו, האורקה היחיד ששימש לה חברה הלך לעולמו ב-1980 לוליטה נתונה בבידוד מוחלט. צריך להבין שהאורקות הם יצורים חברתיים ולא נהנים מהלבד שלהם. נראה את מנהלי המקום “המבדר” הזה שוחים בבדידות בגיגית מיניאטורית.

השמחה היחידה שלי זה שהמכירות של הופעות למקומות העלובים האלה הולכות ופוחתות בזכות סרט התעודה המהפנט “בלאק פיש” שעשה כותרות בכל העולם ויצר תהודה מטורפת סביב תנאי המחייה והאחזקה של אורקות למען שעשוע פאתטי.

לא מזמן פורסם כי ההכנסות של “סיוורלד” צנחו לרצפה. בנימה חיובית זו, אולי יום יבוא ויכלאו את מנהלי המקומות הללו בגיגית. ולכל ההורים, אנא, אל תבקרו את המקומות הנוראים האלה. זה פשוט להיות שותף לפשע. קחו את הילדים ללקק גלידה וצפו ביחד בסרטונים בו רואים אורקות בטבע. 

כאן תראו יום בחייה של לוליטה: 

דרך The Dodo

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן