אנשים מסתוריים תיבלו את חיי המין של אבות אבותינו

בראי ההסטוריה, “האדם הנבון” (הומו ספיינס) ניצח במירוץ האבולוציוני, והפך למין היחיד של בני האדם על פני כדור הארץ. בדרך לשם “גברנו” על מינים אחרים של בני אדם, המוכר שבהם הוא הניאנדרטלי, ובשנת 2010 התגלה מין קדום בשם הדניסובים. מחקרים אחרונים מגלים שייתכן והייתה קבוצה לא ידועה נוספת שהתרבתה עם הדניבוסים. 

מחקר גילה שאריות של מין קדום שהתרבה עם הדניסובים, וחושף אמת מטרידה (או משמחת, תלוי איך אתם מסתכלים על זה) על הרגלי המין של אבות אבותינו.

באופן כללי, המדענים משערים שהמינים השונים של בני האדם נהגו להתרבות זה עם זה, ועירבבו את הרצף הגנטי שלהם זה בשל זה במהלך השנים. המחקר הנוכחי מצביע על התרבות רב-מינית שכזו באירופה ואסיה, לפני בערך 30,000 שנים. “מה שאנחנו מתחילים להציע זה שהיה כאן עולם שדומה קצת ל’שר הטבעות’, עם הרבה מאוד אוכלוסיות של תתי מינים אנושיים”, אמר מארק תומאס, מומחה לגנטיקה ואבולוציה מ-University College בלונדון. 

הדניסובים. קרובים רחוקים

מה שהיה ידוע עד כה, זה שאצל רוב האוכלוסיה האנושית על פני כדור הארץ יש בערך 2% מהרצף הגנטי שמקורם בניאנדרטלים. אוכלוסיות ספציפיות בעולם, כמו למשל בפפואה גינאה החדשה, חולקים האנשים 4% מהרצף הגנטי שלהם עם ה-Denisovans, מין אנושי קדום אחר, ששאריות שלו התגלו במערה בסיביר. 

אך המדענים מניחים שיש לפחות תת-מין נוסף אחד לפחות במגוון האנושי. למסקנה הזו הגיעו המדענים לאחר סריקה גנטית איכותית של עצמות שאריות ה-Denisovans, כמו גם סריקות של שאריות גנטיות של ניאנדרטלים.

הסריקות הקודמות היו פשוטות יחסית, והציגו תוצאות חסרות. הבדיקות העכשוויות, לעומת זאת, מוצלחות הרבה יותר ומציגות רצף גנטי “נקי” שמאפשר להסיק מסקנות חדשות על הגזע הקדום.

אחת המסקנות הראשונות אותה הסיקו החוקרים היא שהדניסובים התרבו עם המינים האנושיים האחרים של אותה תקופה: הניאנדרטלים, ההומו ספיינסים וגם לפחות מין אחד נוסף שאנחנו עדיין לא מכירים.

“אין לנו שמץ של מושג במה מדובר”, אמר כריס סטרינגר ממוזאון הטבע של לונדון. ואכן, ידיעה על מין קדום נוסף של אדם מצית את הדמיון. איך הוא נראה? מה הוא עשה? מדוע הוא נכחד? האם יש סיכוי שהוא ירד אל מתחת לאדמה וחי שם על השנים, מתכנן את הפלישה לפני האדמה? כדי לענות על השאלות האלה המדענים יצטרכו להמשיך לעבוד.

דרך Nature | תמונה דרך Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן