מה קורה כשמנסים לשאול דוגמנית של ויקטוריה סיקרט על פמיניזם

איך אפשר לא להתפעל מהדוגמניות בעלות הגוף המושלם בתצוגת האופנה השנתית של אימפריית ההלבשה התחתונה ויקטוריה סיקרט? אלסנדרה אמברוסיו, אדריאנה לימה, דוטזן קרוס, קארלי קלוס, איזבלי פונטנה ועוד מלאכיות נוספות לצד טיילור סוויפט נראו פשוט נוצצות ונוטפות גלאם בקרנבל היופי הזה.

מדובר באליטה הגנטית שנועדה לשמח כנראה בעיקר את הגברים בעוד מיליוני נשים בוהות במה שנתפש כגוף הסקסי והאידיאלי. הפמיניסטיות כמובן, קצת פחות נלהבות. ומארגני האירוע יודעים שמדובר במוקש מבחינתם.

ראו גם: ויקטוריה סיקרט חשפה את “הגוף המושלם” וחטפה על הראש

מערך היחצנות המשומן של התצוגה מעוררת המחלוקת כנראה ממש חרד לתדמית החברה ומפני מה שהדוגמניות ההורסות עלולות לומר ונתן ככל הנראה הנחיה “לא לדבר על פמיניזם”. כך נאסר על עיתונאי מטעם “The Independent” לשאול שאלות מתבקשות ומעניינות יותר מ”איזה ליפסטיק שמת?” מאחורי הקלעים בתצוגה בלונדון בשלישי האחרון.

כן, ניתן היה לשאול שאלות מטופשות כמו “האם יש לך בגד אהוב מההופעה?” או “איך זה להיות דוגמנית ויקטוריה סיקרט?”. ואחר כך טוענים שעולם העיתונות רדוד. בעולם שהכל מתנהל על ידי יחצנים, קצת קשה להאשים את הכתבים ובמקרים כאלה עדיף לא לראיין אותן בכלל ולכתוב מאמר דעה כאוות נפשך. לא להאמין שהיחצן אשכרה חתך את העיתונאי כשהוא שאל את האנג’לית ההולנדית רומי סטירג’ “חלק מהמבקרים טוענים שהתצוגה מחפצנת נשים, מה דעתך” ו”האם את פמיניסטית?”.   

זה לא ממש מפתיע אחרי כל הבאזז השלילי שחטפו בחברה בעקבות הקמפיין האחרון כשפירסמו מודעות על “הגוף המושלם”. עצומה נגד הפרסום הזה הופצה ברשת ונחתמה על ידי נשים רבות. בעקבות הביקורת הוחלף סלוגן הקמפיין ל-“גוף לכל אחת”.

מצד שני, לא מזמן פורסם מה הדוגמניות אוכלות (והן אוכלות!) ואיך הן מתאמנות (קשה מאוד!) לפני התצוגה וזה באמת לא היה מבייש תוכנית אימונים קרבית. הן שותות מי קוקוס בטירוף ומתאמנות כמעט כל השבוע בשלל ענפי ספורט. בסוף הן נראות מיליון דולר ונשים בבית יכולות לקחת את זה לאן שהן רוצות. לאהוב או לשנוא. מדובר בשואו וזה בסדר גמור. רק חבל שחברה כזו יורה לעצמה ברגל בכך שהיא מונעת דיון לגיטימי ומסרסת עיתונאים שרוצים לשאול שאלות יותר בשרניות. דברים כאלה גורמים לי לתעב את המותג. לא מה שנראה להם כ”גוף מושלם”.

למי שלא בקיא, להיות מלאכית נחשב לקרם דה לה קרם בעולם התחתון. לצעוד על המסלול הזה ימריא כל קריירה וחלק מהדוגמניות הפכו לכוכבות גדולות ומופיעות לאורך שנים בתצוגות. מדובר בג’וב המכניס מיליונים אבל הוא מגיע עם תג מחיר. פורסם שהבחורות נאלצות לעבור מדי שנה אודישנים מול צוות ביקורתי במיוחד תחת אור בוהק. כל קילו שלהן נמדד בחרדת קודש. אפילו הדוגמניות הוותיקות נאלצות להיבחן כמו החדשות. בסוף התהליך הדוגמנית המאושרת עשויה להפוך למלאכית אם עברה את המבחנים הפיזיים, אם תרצו, כנפי הטיס שלה.

מוויקטוריה סיקרט לא התקבלה תגובה לידיעה.

A photo posted by Carlotta (@carlotta_rachele) on Dec 12, 2014 at 1:58pm PST

A photo posted by Sara Sampaio (@sarasampaio) on Dec 12, 2014 at 2:05pm PST

A photo posted by Leah McQueen (@leah_mcqueen) on Dec 12, 2014 at 1:23pm PST

דרך אינדיפנדנט

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן