חוקרים מצאו מרכיב מפתח מפתיע לזוגיות מאושרת

זוגיות אינה דבר פשוט, יודע כל מי שחי בתוכה. לא סתם אנחנו שומעים על אלה ש”עובדים על הזוגיות שלהם” אבל זה לא אמור להיות עוד משימה ברשימת המטלות. לחיות בקשר הרמוני, בונה ותומך אמור להיות טבעי, בלי הצורך לבקש או לצפות מבן הזוג שיגיב כמו שאת רוצה. אם התקשורת טובה, זה אמור לקרות ממילא.

ראו גם: ארכיאולוגים מצאו זוג שהצליח לשמור על רומנטיקה במשך 700 שנה

אז איך בכל זאת ניתן לזהות קשר רומנטי חיובי שישרוד שנים לעומת זוגיות מעורערת שתתנפץ בבוא הימים? לפי סדרת מחקרים שערכו מדענים בשנים האחרונות, זווית הראייה שלנו הייתה שגויה.

עד כה אנשים האמינו ש”איך הצד השני מגיב לחדשות רעות” זה המדד המרכזי. אם הוא נמצא איתך ברגעי השפל נחשב כמבחן הקשר אבל כעת הם מדגישים שהמבחן נמצא במקום אחר: איך הצד השני מגיב לחדשות טובות.

חוקרים מכנים את השיתוף של חדשות טובות עם האחר כהיוון“, הפיכה של ההתחייבות החוזית להון רגשי. על פי החוקירם, מדובר בסממן חשוב וחיוני שיכול לקבוע את גורל הקשר. כבר ב-2004 חוקרים מצאו במחקר שערכו שכאשר בני זוג מגיבים בהתלהבות לבשורות טובות של הצד השני, זו אינדיקציה לכך שמדובר בזוגיות טובה מאוד ומספקת.

במחקר המשך לראשון, נמצא שהתגובות של הפרטנר לאירועים טובים מאפילות בחשיבותן לתגובות בן הזוג לאירועים רעים. מדובר באבחנה מעניינת לאור כך שנראה על פניו שקשה יותר לאנשים להיות איתך כשרע לך. אבל אנשים כנראה מסוגלים להפגין אמפתיה ולהיות החזקים בקשר לזמן מה. יתכן שזה בכלל מחזק את האגו שלהם.

 לורן באקול והמפרי בוגרט. איפה ישנם עוד זוגות כמוהם?

אבל עד כמה האדם שאמור לאהוב אותך באמת מפרגן לך? אינו מקנא וחש תחרות מולך? זה אמור להיות אות אזהרה אם אהובך אינו ממש שמח בשבילך ברגעי הניצחון של חייך. איימי מ. גורדון, פסיכולוגית חברתית מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה מספקת דוגמאות מוחצות בבלוג שלה לתגובות שונות למצב: אשה חוזרת הביתה ומשתפת את בעלה על הקידום שקיבלה.

תגובה אקטיבית ובונה מהבעל תהיה נלהבת: “זה נפלא מותק! ידעתי שתוכלי לעשות את זה! עבדת כל כך קשה”.

תגובה פסיבית בונה מהבעל תהיה תמיכה מאופקת: חיוך חם ו”אלה חדשות טובות”.

תגובה אקטיבית הרסנית תהיה הצהרה מבאסת: “האם זה אומר שכעת תעבדי שעות ארוכות בנוסף לזמן שאת מעבירה בעבודה עד כה? האם את בטוחה שתעמדי בזה?”.

תגובה פסיבית הרסנית תהיה התעלמות מהחדשות והסטת הנושא: “אה, באמת? את לא תאמיני מה קרה לי בדרך הביתה הערב!”.

ניחשתם לבד, עדיף להעניק תגובה אקטיבית ובונה. כשאינכם רק מודעים לחדשות הטובות אבל באמת משתתפים בשמחה. מחקרים לאורך השנים מוצאים דבר אחד קבוע: שקשרים פורחים כשהטוב מתעלה על הרע. הרבה פעמים הנטיה היא לשים דגש על השלילי בחיים, קנאה, קונפליקט ומשבר וזה משכיח מאיתנו את רגעי השמחה הכה קריטיים.

טוב, נראה איך בן זוגי יגיב כשאספר לו שחיסלתי את כל השוקולד בבית והיה לי טעים.

דרך Business Insider

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן