זה הציוץ המביך שנמחק מחשבון הטוויטר הרשמי של הממשלה

הבחירות בפתח, והרשת בוערת באלפי סטטוסים וציוצים סרקסטיים ומצחיקים על הבלגאן שסורר במערכת הפוליטית שלנו. אנחנו רק בהתחלה, וסביר להניח שהחודשים הקרובים יביאו עמם עוד מלא בדיחות מוצלחות וממים ממכרים על הבחירות, אבל נראה שציוץ אחד שפורסם, לכאורה, בחשבון הטוויטר הרשמי של פורטל השירותים והמידע הממשלתי, הוא בהחלט יוצא דופן.

הציוץ, שצילום מסך שלו מופץ בשעות האחרונות בפייסבוק ובטוויטר, עלה אתמול בשעה שלוש בצהריים לחשבון הטוויטר @Israelgov (מבית “ממשל זמין”), ונמחק ממנו כעבור פחות משעה. זה מה שהיה כתוב בו (פלוס כמה תגובות):

בשלב זה כדאי לומר: לא ראינו את הציוץ במו עינינו בטוויטר הרשמי של הממשלה, ואנחנו מסתמכים כאן על עדויות משניות. חלק מהאנשים שמפיצים את צילום המסך מספרים שהם ראו אותו בעצמם, ושלא מדובר בזיוף, אבל תמיד קיים הסיכוי שמדובר במתיחה. צריך לקחת את הדברים בערבון מוגבל. 

עוד נספר שחשבון הטוויטר הזה לא היה כל כך פעיל בחודשים האחרונים. מאז ימי “צוק איתן” של אמצע יולי ועד תחילת דצמבר לא פורסמו בו ציוצים חדשים (או שאולי פורסמו ונמחקו). נראה שהוא היה אמור לחזור לפעילות החודש, אך מאז פרסום הציוץ הזה לא נוספו ציוצים נוספים.

אם הציוץ אכן עלה, אפשר להניח שמדובר בטעות של אחת מעובדות “ממשל זמין”, שהתכוונה לפרסם אותו בחשבון האישי שלה במקום בממשלתי. טעות אנוש די מובנת יש לציין, אך השיוך של הציוץ הופך את צילום המסך הזה למספר סיפור שלם, שבמקרה גם מייצג מה שהרבה מאוד אנשים חושבים על מערכת הבחירות הזאת.

בדיעבד, אגב, אני לא בטוח שציוץ כזה עושה יותר מדי נזק: הוא בסך הכל מראה שבפרויקט הממשלתי עובדים בני אדם שגם להם נמאס לפעמים ממאבקי הכח הפוליטיים שמשפיעים על החיים של כולנו. בימים כאלה, להכניס קצת אנושיות לממשל יכול לעשות לאזרחים רק טוב.

ניסינו לפנות ל”ממשל זמין”, אך בשלב זה לא קיבלנו תגובה. כשזו תגיע, נוסיף אותה לסיפור. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן