תקנות חדשות בבריטניה אוסרות על אורגזמה נשית בפורנו מקוון

ממשלת בריטניה העבירה שורה חדשה של תקנות, שמקשיחה את התנאים הרגולטוריים שמפיקי סרטי פורנו צריכים לעמוד בהם. על פי התקנות החדשות, כל מפיקי הפורנו, בין אם מפיקים סרטים ל-DVD או לאתרי אינטרנט, יצטרכו לעמוד בתקנות של מנגנון דירוג הסרטים הבריטי, שקובע בדיוק מה מותר ומה אסור להראות על המסך.

סרטי הפורנו יקבלו את הדירוג המחמיר ביותר, R18 (שמותיר את הצפייה מגיל 18 בלבד), אך זה ממש לא אומר שמותר להראות כל מה שרוצים.

עד כה, יש לציין, מפיקי הפורנו הבריטיים היו צריכים לעמוד בדירוג זה כשהם צילמו סרטים שהיעד שלהם היה שוק הווידאו וה-DVD. האינטרנט היה מחוץ לתמונה ושם היה מותר להראות הכל מהכל. השינוי, אם כך, הוא לא בהטלת מגבלות על תעשיית הפורנו אלא הטלת צנזורה על הפורנו באינטרנט. 

ומה נמצא מחוץ לתחום? דימויי אונס (בין אם הם אמיתיים או מפוברקים), קשירות, החדרה של חפצים שעלולים לפגוע לנזק פיזי וצילום של אורגזמה נשית.

שפיכה נשית, שצופי הפורנו מכירים כסקווירטינג, מצביעה בדרך כלל על עונג שעוברת האישה, ממש לא על אלימות מינית. אמנם, מדובר בתופעה שמבלבלת את חוקרי המיניות ואף אחד לא יודע להגיד אם היא 100% אמיתית או לא (ליתר דיוק, היא בטוח אמיתית, אך לא ברור אם היא באמת מצביעה על אורגזמה חזקה במיוחד), אבל ההנחה הרווחת היא שבכל מקרה היא מגיעה עקב הנאה ולא כאב. 

התקנות החדשות גם קובעות בצורה ברורה מאוד איזה פעולות נחשבות למגונות ואיזה לא, בצורה שדי מסגירה את כך שנקבעה לרווחת המבט הגברי. למה למשל אסור להראות אקטים מסויימים של מין לסבי אך כן מותר להראות מין אוראלי? מי קבע שזה מזיק יותר מזה? “נראה שאין הסברים רציונליים לחוקים האלה”, אמר ג’רי בארט מקבוצת Sex and Censorship שמתנגדת לצנזורה בתעשיית המין: “זה רק סט של שיפוטים ערכיים שנאבקים כבר שנים בנסיון לגרום לקהל הבריטי להפסיק לראות סרטי פורנו”.

כאן צריך לעצור ולשאול אם השאיפה הזו, לגמול את הבריטים מצריכת פורנו, היא כל כך גרועה. כנראה שלא, אבל זה לא מה שבריטניה עשתה: היא סתם עשתה צעד של “ללכת בלי להרגיש עם” והחמירה את הרגולציה בצורה לא מאוד הגיונית. אגב, רגולציה על פורנו נהוגה במדינות שונות. בהן, למשל, יפן, שם אברי המין בסרטים פורנוגרפיים מוצגים מפוקסלים. 

צופי הפורנו בבריטניה בוודאי ישמו לדעת שהתקנות החדשות לא ממש ישפיעו על מבחר הסרטים הקיימים באינטרנט. לכל היותר הבריטים ייאלצו לראות סרטים ממדינות אחרות, שם התקנות האלה לא מיושמות. זה לא שקשה במיוחד למצוא כאלה. 

דרך Daily Dot

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן