מסמך חדש מגלה לראשונה את האמת על אלילת האופנה קוקו שאנל והנאצים

חשיפה בצו האופנה: אם להאמין לסרט תיעודי חדש, קוקו שאנל, המעצבת האגדית של שאנל הייתה לא פחות ממרגלת במודיעין הנאצי לטובת היטלר. הסרט החדש מגלה גם שהאייקונית אשר השרישה את השמלה השחורה והפנינים לתודעה, ניהלה רומנים סוערים עם בכירים בגסטאפו. אני מתחילה לחשוב שלא במקרה היו לחיילים הנאצים מדים כה מסוגננים ומעוצבים.

ראו גם: איך גרמנים גרמו לניאו נאצים לצעוד נגד עצמם

אין זו הפעם הראשונה שהטענה הזו עלתה לכותרות. כבר ב-2011 פורסמו החשדות בביוגרפיה של העיתונאי האמריקני האל ווהן, “לישון עם האויב – מלחמתה הסודית של קוקו שאנל” אבל כעת נטען שיש בידי יוצרי הסרט הוכחות חותכות, מסמך המעיד על כך ששאנל עבדה עבור הנאצים במלחמת העולם השנייה ב-Abwehr (סוכנות המודיעין החשאית של היטלר).

תגלית מרעישה זו נחשפה בשידור בתוכנית “L’Ombre d’un Doute” בערוץ 3 הצרפתי. המסמך המפליל נשמר בסוד במשך כמה עשורים. מתברר ששאנל זכתה לכינוי “Westminster” על שם הרומן שניהלה עם הדוכס וסטמינסטר ב-1920. או בשם הקוד F-7124. לא רק שמה של שאנל צף בהקשר של הרייך השלישי. עלו גם חשדו על הקשר של הזמרים אדית פיאף, סשה גיטרי ומוריס צ’וויאר לנאצים.

לטענת יוצרי סרט התעודה, שאנל פעלה בשירות הנאצי בזמן קריסת הצבא הצרפתי בשנת 1940. היא שבה לפריז והשתכנה במלון הריץ’ שתפקד גם כמטה ה-Luftwaffe’s הצרפתי. בזמן זה שאנל ניהלה לכאורה רומן עם הקצין הבכיר ברון הנס גונטר פון דינקלאג.

שאנל כל כך התחבבה על הנאצים שהיא אפילו נשלחה למדריד בשנת 1943 כדי לנצל את יחסיה החמים עם וינסטון צ’רצ’יל כדי להשפיע על היחסים בין בריטניה לגרמניה.

אגב, צ’רצ’יל מבחינתו התעלם מכל ניסיונות הפיוס שלה. מנחה סרט התעודה, ההיסטוריון פרנק פראנד, אף סיפר ששאנל ניסתה לנצל את קשריה החמים עם הנאצים כדי להחזיר אליה את חברת הבשמים שלה שנמכרה ליהודים בשנת 1924. 

מה שמעניין פה הוא איך מסמך כזה נבצר מהעולם במשך כל כך הרבה שנים. הטענה היא שכל הקשרים בין כוכבים צרפתים לנאצים הוסתרו לאחר מלחמת העולם השנייה כדי לא לפגוע בתדמית המדינה. כעת נשאל האם המידע הזה בכלל ישנה ללקוחות היהודיות הרבות של קוקו שאנל ברחבי העולם. שוב יצוף הדיון אם צריך להבדיל בין יצירת האומן לדעותיו ופעילותו.

אני בספק אם המידע יזיז את “מדמואזל” מרשימת הבשמים הנמכרים ביותר בעולם. 

דרך Daily Mail

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן