הקלטות סודיות מכנס היסוד של מפלגת כחלון דלפו לרשת

הקלטות סודיות מכנס היסוד של מפלגתו החדשה של משה כחלון דלפו לרשת, בעיתוי לא מקרי בעליל. זה קרה לפני כמה ימים, עוד לפני שהוגדשה היום הקלחת הפוליטית והתברר לכולם, במידה רבה של ודאות, שאנחנו צועדים למערכת בחירות חדשה.

כחלון, לשעבר בליכוד, נודע בחושים פוליטיים מחודדים במיוחד, ועל כן יש להניח שגם הכנס הזה, אשר היה סגור לתקשורת אך הקלטות מתוכו נחשפו על ידי יואב קרקובסקי ביומן הצהריים של רשת ב’, נערך בהנחה מראש כי אנחנו כבר, הלכה למעשה, במערכת בחירות חדשה.

על אף שההקלטות האלה, שפורסמו לפני כמה ימים ועברו “מתחת לרדאר”, הן הופכות להיות רלוונטיות במיוחד לאחר הפיצוץ בפגישה הלילית בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין שר האוצר, יאיר לפיד, בעקבותיו צפויה הכנסת להתפזר ביום שני הקרוב אלא אם יקרה דבר לא צפוי. הערכות מדברים על 9-12 מנדטים למפלגת של כחלון. 

אלה עיקרי הדברים:

  • נדרש אומץ כדי לבצע רפורמות בשלל סוגיות שדורשות טיפול בחברה הישראלית, מיוקר המחיה ועד לביטחון הפנים. מנהיגות לא צריכה לחשוש מכך. 
  • רשימת כחלון תכלול אנשים נקיי כפיים שמגיעים לשרת את הציבור ולא לשרת את הכח. לא יהיו במפלגה “קומבינות פוליטיות”. בין השמות שהוזכרו: מנואל טרכטנברג, עדינה בר שלום ויואב גלנט. 
  • זו תהיה מפלגת מרכז עם נטיה לימין.
  • כחלון לא בהכרח ירצה לראות את בנימין נתניהו בראשות הממשלה. 
  • כחלון קרא לפעיליו לצאת לשטח, לעבור מבית לבית, ולהעיר את הציבור “כי לא תהיה הזדמנות נוספת”.
  • המילה תקווה חסרה במערכות הבחירות האחרונות. לעם הזה דרוש תקווה.

“כולנו כחלונים”, אמר בעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באחד מכנסי המפלגה שלו. יש להניח שבעתיד הוא כבר לא יחזור על הדברים האלה. כחלון, רכוב על הפופולריות של הצלחת הרפורמה בשוק הסלולר, ידע להיפרד מהממשלה בזמן, ועתה עשוי להיתפס כאלטרנטיבה עממית-חברתית לליכוד בראשות נתניהו. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן