אוצר אבוד התגלה במקרה ברקע של סרט הוליוודי לילדים מ-1999

יוצרים של סרטי ילדים אוהבים להכניס אליהם סיפורים מותחים, מסרים חינוכיים והרבה הרבה דרמה. חוקר האמנות ההונגרי גרגלי בארקי גילה לאחרונה פנינה של ממש שהוסתרה בין כל הדברים האלה בסרט “סטיוארט ליטל” מ-1999: יצירת אמנות אבודה של אמן הונגרי מוערך.

היצירה, “Sleeping Lady with Black Vase”, צוירה על ידי אמן האוונגרד רוברט ברני. עקבותיה נעלמו ב-1920, ועד היום חוקרי האמנות האמינו שהיא נרכשה על ידי יהודי שברח מהונגריה בתחילת מלחמת העולם השנייה ולקח איתו את הציור. אף אחד לא ידע לאן הוא נעלם, עד שלפתע החוקר, שצפה בסרט עם בנו הקטן, הבחין בה באחד הפריימים.

בשלב זה החוקר לא היה בטוח שאכן מדובר בציור האבוד. עד אז הוא ראה אותו רק בצילום מטושטש בשחור לבן. אבל הציור בסרט נראה לו מספיק זהה למה שהוא הכיר, וגרם לו לשלוח מכתב בהול לאולפני קולומביה וסוני, שהפיקו במקור את הסרט. כעבור שנתיים הוא קיבל תשובה ממי שהיתה מפיקת העיצוב של הסרט. היא סיפרה שהתמונה המדוברת היא תמונה אישית שלה, שנרכשה בגרושים בחנות עתיקות. בזמן שהיא כתבה את המכתב התמונה היתה תלויה מאחוריה בסלון. 

מחקר קטן נוסף הוכיח שהתמונה המדוברת היא אכן הגברת הישנה עם האגרטל השחור שלה. המפיקה מיהרה למכור אותה לסוחר אמנות, שצפוי להעביר אותה בחזרה לבודפשט ולהעמיד אותה שם למכירה פומבית. הסכום ההתחלתי של המכירה הפומבית יהיה 110,000 דולר. 

סטיוארט ליטל הוא אמנם סרט ילדים פופולרי למדי אבל לא נחשב לאיכותי במיוחד. עכשיו לפחות יוכלו היוצרים שלו לספר לכולם שהסרט שלהם הוא בעצם יצירת אמנות לא מוערכת. 

דרך Yahoo

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן