סרטן הצדפה “המלקקת” מלח מהשולחן הוא לא מה שנדמה לכם

אוכלי השרצים שבינינו רגילים לראות רכיכות, במקרה הטוב, בתוך תבשילים חמים וטעימים. שומרי הכשרות נתקלים בהן, או לפחות בשריון שלהן, מדי פעם כשהם יוצאים לטיול בים. רובנו לא רגילים לחשוב על צדפות כייצורים חיים של ממש, אלא יותר כמו סוג של שרץ או אבן ממש ממש מגניבה.

הסרטון שלמעלה, שכבר הפך לוויראלי לפני שנתיים וצבר בסוף השבוע האחרון פופולריות מחודשת, כנראה יגרום לכם להסתכל על צדפות בצורה אחרת לגמרי: כיצורים חיים, נושמים ומלקקים. 

מה קורה פה בעצם? הדבר הראשון שחושבים זה שהצדפה הרעבה מלקקת את המלח מהשולחן. אך ככל הנראה זה לא בדיוק מה שקורה על השולחן. צדפות לא בדיוק אוכלות כפי שאנחנו אוכלים, אלא מסננות מי ים כדי לחלץ מהן פלנקטון להפקת אנרגיה. גם הלשון שיוצאת לכאורה מתוך הצדף היא לא בדיוק לשון. יותר כמו רגל, או לפחות החלק בגופה של הצדפה שמסייע לה לחפור ו”לעגון” בקרקעית הים.

וכך, ההסבר הסביר הוא שהצדפה מקווה שהיא בלב ים ומנסה למצוא משטח רך בו היא תוכל לחפור כדי להתמקם. הסבר אפשרי נוסף הוא שהמלח פוגע בה, והיא מנסה להימלט מהאיזור, אם כי הביולוגית הימית מירים גולדשטיין העידה שלדעתה “הסיכוי שהמלח משחק כאן תפקיד לא סביר”. 

בקיצור: צדפות לא אוהבות מלח וגם לא ממש מלקקות אוכל. 

דרך IFL Science

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן