גברים ונשים נשאלו באנונימיות למה הם התגרשו וכך הם ענו

לא קל לשמר נישואים ארוכי טווח בעידן המודרני. לרוב, כאשר בני זוג נפרדים הם מספקים תשובות אמורפיות כמו “התרחקנו אחד מהשני, רצינו דברים שונים”, בלה בלה. לא בכל יום אפשר לשמוע תשובות כנות. הרי, איך אנשים שאהבו זה את זו, ונשבעו אמונים מפרקים את החבילה?

ראו גם: 15 ויכוחים טיפוסיים של זוגות בשנות ה-20 שלהם

הודות לאתר “רדאיט” זכינו לתשובות אנונימיות כנות בלי חשש משיפוטיות של הסביבה. כמובן, שמענו על מקרים מוזרים וקשים יותר שהובילו לגירושים אבל תמיד מנחם לדעת שהצרות שלכם לא כל כך מיוחדות.

הנה 12 סיבות נפוצות לפירוק נישואים:

1. היא לא יכולה הייתה לדמיין ילדים איתו

“הבנתי שאני לא אוכל אי פעם לסמוך עליו לגדל ילדים שאולי יהיו לנו יום אחד. ואז הבנתי שאם אני חשה ככה, למה שאסמוך עליו לידי?”.

 

2. הוא התחתן עם נרקיסיסטית

“התגרשנו כי היא הבינה שפיצחתי אותה. היא לא הייתה יכולה לשלוט עלי ולהפעיל עלי מניפולציות יותר. ברגע שהבנתי שזה נרקיסיזם זה היה הסוף”.

 

3. הם באמת התרחקו זה מזו

“היינו נשואים שמונה שנים. אני חושבת ששנינו ידענו שזה לא היה לתמיד. אהבתי אותה בחירוף נפש וגם היא. יחד עם זאת, היה משהו שלא יכולנו לספק אחד לשני. התרחקנו זה מזו ונפלנו לתוך תהום שאי אפשר לגשר עליה. אין בלבי חרטה. יש לי שתי ילדות, אחת שלה מגבר אחר. אנחנו עדיין חברים טובים ומדברים מדי יום. אני עדיין מבלה עם משפחתה בחגים ולמרות שהיא בזוגיות חדשה. אני מסתדר איתו גם”.

 

4. היא בגדה

“הבנו שלא נוכל להביא ילד לעולם בלי שהמדע היקר יתערב. היא לא יכולה הייתה להתמודד עם זה ולקחה את העניינים לידיים שלה ונכנסה להריון על ידי גבר אחר. היא רצתה לחזור אלי אחר כך אבל הגשר הזה נשרף”.

5. הם התחתנו בגיל צעיר מדי

“הייתי צעירה מדי (23 ו-30) ופשוט לא יכולנו לגרום לזה להצליח. הפכנו לאנשים שונים ממה שהיינו. אחת הבעיות המרכזיות היו שלא דיברנו על העתיד באופן ברור ולא רק ‘נכון שיהיה נחמד להזדקן יחד?’. פשוט הנחנו כנראה מה היו סדר העדיפויות של כל אחד. אחת הסוגיות היו שאני טיפוס אורבני והוא רצה שנעבור לכפר. אף אחד מאיתנו לא היה ‘לא בסדר’ פשוט לא היינו נכונים אחד לשני”.

 

6. הוא היה תלוי בה יותר מדי

“במהלך עשר השנים שחיינו ביחד הוא לא החזיק מעמד באף עבודה יותר מדי זמן. בהתחלה האמנתי לתירוצים שלו וניסיתי להיות תומכת. אבל בהמשך זה הפך יותר מדי. התעייפתי מהנטייה שלו לא לקחת אחריות על איחורים או היה עצלן מדי. בשנה האחרונה לנישואינו עבדתי בשתי עבודות והוא היה מובטל במשך שנה. האם הוא עזר בבית? לא. הייתי מגיעה הביתה ב-11 בלילה לאחר שיצאתי בשבע בבוקר והוא היה תובע ממני להכין ארוחת ערב. הוא לא עשה כביסה או ניקה. כל היום הוא בילה מול משחקי וידאו ורוקן את חשבון הבנק. בסוף תפסתי שכל ועזבתי אותו”.

 

7. הם הבינו שהם התחתנו עם האדם הלא נכון

“התגרשנו כי לא היינו צריכים להתחתן מלכתחילה אבל רצינו את ‘החלום’. זה מדהים לכמה אנשים בתרבות שלנו זה קורה. למזלנו הבנו את זה לפני שהבאנו ילדים”.

 

8. הוא לא יכול היה לסמוך עליה

“תפסתי אותה ביותר מדי שקרים והתחלתי לפקפק בכל מה שאמרה או לא אמרה. בסוף ניתחתי את הדברים שעשתה ואמרה יותר מדי כי לא יכולתי לסמוך על המילה שלה או לדעת מה המניעים האמיתיים שלה. היה נמאס לה ממני ומכל זה והיא עזבה”.

 

9. היא לא יכולה הייתה לסבול את הביקורת יותר

“הפסקנו לרצות את אותם דברים בחיים והתעייפתי מהביקורת שלו כל הזמן. לא חשבתי שהמחויבות שלי בנישואים כללה להרגיש שבורה”.

 

10. הוא רצה לעזוב בשם הילדים

“נישאתי לה כשהייתי צעיר ואמי בדיוק הלכה לעולמה. הרגשתי שאני זקוק למישהי. אלה היו נישואי נוחות למשך 10 שנים. כשהבאנו ילדים נאלצנו לתקשר אחד עם השני ולא יכולתי לשאת את זה יותר. ביקשתי להתגרש כשהתאומים היו בני שלוש כי אם היו גדלים יותר זה היה משפיע עליהם יותר מדי ולא הייתי יכול לעזוב. אני מאוד שמח שעשינו זאת ולמרות הנטל הכלכלי והמזונות מכביד, זה היה הדבר הכי טוב עבור הילדים. אני זוכר שהבנתי שאני חי פעם אחת ואין ‘שידור חוזר'”.

 

11. הוא התבגר. היא לא

“לא היינו מתואמים ברמה הנפשית. קיוויתי שהיא תתבגר אבל היא לא. היא נשארה אותו בן אדם שנישאתי לו. שנה של טיפול זוגי, חצי שנה טיפול פסיכולוגי עבורי, 15 שנה אחר כך ושני ילדים והתגרשנו”.

 

12. הנישואים היו חסרי תשוקה

“היו לי נישואים נוחים ונחמדים למשך 11 שנים. אני לא בטוחה אם אי פעם חשנו תשוקה אבל לקראת סוף הקשר היינו כמו זוג חברים שמקיימים יחסי מין פעם בשבוע לצורכי תחזוקה. אחר כך היא ניהלה רומן עם אחד הקולגות שלה ואני הבנתי שלא הייתי מאוהב או מאושר כבר”.

דרך Huff Post

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן