שחקנית נידונה ל-26 שנות מאסר בפועל בגלל מערכון

וינה מאליק, שחקנית פקינסטנית בת 30 שמופיעה בסרטים בוליוודיים, נידונה לאחרונה ל-26 שנים בכלא הפקיסטני, אחרי שבית משפט לענייני טרור מצא אותה אשמה בחילול הקודש בעקבות מערכון ששודר בערוץ הטלוויזיה Geo Television.

המערכון היה סצינת חתונה מזוייפת, בה מאליק “התחתנה” עם בעלה בחיים האמיתיים כשברקע הושמע שיר דתי, כפרפראזה על חתונת הבת של הנביא מוחמד. כל מי שהיה מעורב בשידור – כולל בעלה של מאליק והמפיק של תחנת הטלוויזיה, נידונו לעונש הכבד. נוסף על כך, בית המשפט הטיל עליהם קנס של 1.3 מיליון רופי (כ-50,000 שקל), כאשר אם הנאשמים לא ישלמו את הקנס הרשויות יוכלו להחרים להם נכסים. 

“המעשים הנבזיים של הנאשמים פגעו ברגשותיהם של כל המוסלמים במדינה. אנחנו לא יכולים להתייחס לעניינים כאלה בקלות, וצריכים להעניש בחריפות התנהגות כזו”, נכתב בפסיקת בית המשפט. ואכן – 26 שנים בכלא, מאסר עולם, זה עונש חריף במיוחד. למזלה הגדול של מאליק עוד ארוכה הדרך עד למאסר שלה. 

תמונהBoseritwik CC-BY-3.0

מאליק, שיצאה מפקיסטן, מתכוונת לחזור לשם בימים הקרובים ולהגיש ערעור על גזר הדין. היא מאמינה שבתי המשפט העליונים בפקיסטן יהפכו את גזר הדין החריף. “כשגזר הדין הסופי יגיע, הוא ייעשה איתי צדק. שום דבר רע לא יקרה”, היא אמרה בראיון ל-Gulf News. אך גם אם הערעור לא יתקבל, לא בטוח שבסופו של דבר היא תיכנס לכלא. בית המשפט שפסק את גזק הדין החריף יושב במחוז קאשמיר, וגזרי דין שעוברים בו אינם תקפים לשאר פקיסטן.

גם אם מאליק וחבריה יחמקו מעונש המאסר, בוודאי מדובר בחוויה מאוד לא נעימה. “26 שנים זו תקופת חיים שלמה”, אמרה מאליק. מצד שני, במקום לברוח לחוף מבטחים היא בחרה לחזור ולהילחם.

טענתה העיקרית כנראה תהיה שתכנים דומים שודרו בעבר במדינה ללא תגובה מצד הרשויות, ושיכול מאוד להיות שהסיבה היחידה למשפט החריג הוא ציד מכשפות נגד הערוץ הסצפיפי, שנמצא בתקופה האחרונה על הכוונת של צבא פקיסטן. בהודו נרשמה לאחרונה תקרית דומה, כאשר בית המשפט העליון החשיך את המסך של ערוץ “קומדי סנטרל” בגלל “תכנים הומוריסטים פוגעניים”. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן