פעילי זכויות בעלי חיים לתושבי שוויץ: די לאכול חתולים וכלבים!

בעוד בישראל הדיון הבוער נע בין טבעונים לאוכלי בשר, קמפיין חדש בשוויץ יוצא נגד אכילת חתולים וכלבים מתוך תקווה לנער את השוויצרים מאדישותם. כן, מתברר כי בניגוד לתדמית התרבותית שלהם, מאות אלפי שוויצרים נהנים ממאכלים שישראלים יזדעזעו מהם, ובכלל זה כלבים וחתולים. פעילים לזכויות בעלי חיים תובעים להוציא אכילת חיות מבוייתות מחוץ לחוק. אם תשמעו יללות ונביחות שמחה מהרי שוויץ, תדעו שזה עבר בהצלחה.

זה מוכח: אנשי חתולים חכמים יותר מאנשי כלבים

עצומה בעניין הוגשה לפרמלנט השוויצרי הקוראת לממשלה לאסור בחוק מאכל כלבים וחתולים. וכבר חתמו עליה יותר מ-16 אלף איש. על פי סקרים, כ-3 אחוז מאזרחי שוויץ אוכלים בסתר כלב או חתול, המופיע בתפריט המסורתי של כריסטמס בכמה איזורים. שוויץ מוכרת בזכות השוקולד המשובח שלה ולא במנות גורמה של יצור פרוותי זה או אחר אך הנה, לומדים משהו כל יום: בעונה החגיגית של השנה יש שוויצרים שנוהגים לבשל את החתול כמו את הארנב, עם שום ויין.

מבשר הכלבים מכינים בשוויץ נקניקיות. כלומר, הם ממש מגדירים בדיוק את המונח “Hot Dog”. אמנם, אסור למכור בשר חתול או כלב אבל שום דבר לא ימנע משוויצרים רעבים לבשל את חיות המחמד שלהם. מכאן שכל מה שנותר לעשות הוא למחות. ב-2013 הצליחו יוזמי העצומה להפסיק מכירות של פרווה מחתולים.

כן, ברור שתעלה השאלה למה חיות מסוימות מותרות מאחרות, בגלל יופיין ומתיקותן? מי אמור להגן על זכויות הפרות, ארנבים, תרנגולות, בקר ושאר היצורים שלא גדלים כחיות מחמד. ועדיין, רובנו נסכים שזה עצוב לטגן את מי שנחשב לחברו הטוב של האדם או לבשל את מיצי שבדיוק ליטפת בסלון. מזל שכתבתי את הפוסט אחרי שאכלתי סלט.

דרך BBC

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן