עד כאן: 5 קמפיינים עם מסרים חזקים נגד אלימות כלפי נשים

בכל שנה, עמותות ומשרדי פרסום בכל רחבי העולם מנסים להתמודד עם הנושא הכאוב של המלחמה באלימות נגד נשים, שהיא אחת הבעיות החברתיות הנפוצות ביותר בעולם.

ה-25 בנובמבר נבחר להיות היום הבינלאומי למאבק בתופעה. ביום זה, צוותי קריאייטיב רבים יוזמים קמפיינים ומהלכים להעלאת המודעות סביב הנושא החשוב הזה.

קבלו חמישה קמפיינים חזקים במיוחד למלחמה באלימות כלפי נשים:

הפנים המשתנות של אלימות

באזורים מסוימים באפריקה, האלימות כלפי נשים נתפסת כלגיטימית בעיקר בגלל חוסר המודעות והדיבור סביב הנושא. כדי לטפל בבעיה, יצאו בקמפיין אינטרקאטיבי גדול בשם “The changing face of violence against women” (הפרצופים המשתנים של האלימות כלפי נשים). במשך כשבועיים, תלו שלטי חוצות עם פנים של אישה מוכה.

בכל יום התווספו לה עוד חבלות על הפנים. השלט עודד את הציבור לשלוח SMS המבקש להיתרם למאבק בתופעה. ככל ששלחו יותר SMSים – כך הדיבור סביב הנושא גדל, המודעות עלתה ולאט לאט, אחרי יותר מ-20,000 נרתמים, הפצעים על פניה של הבחורה נעלמו משלט החוצות.

אל תאבדו שליטה

מהלך גרילה מצ’כיה. כוסות בירה שמאחורי הידית שלהן יש תמונה של פרצוף נשי, כך שאחיזה בידית יוצרת אשליה של אגרוף לפניה והמסר: “בבקשה אל תאבד שליטה בעקבות השתייה”. מעביר את המסר בצורה חדה וברורה.

ועוד מהלך דומה שנעשה באינדונזיה, שם יש אלימות רבה כלפי נשים במקומות ציבוריים: ידיות אחיזה באוטובוסים עם פרצופים של נשים כואבות, כאילו הבנאדם שאחז בידית משך להן בשיער. כמה פשוט ככה חזק.

 

מתערבים במריבות השכנים

קמפיין אוסטרלי חזק במיוחד, תקף את הנושא של “אי התערבות” במריבות שכנים. סרטון קצר ועוצמתי שמשאיר כל צופה המום ומופתע ומעביר את המסר בגדול.

 

השחתה אלימה

בשנה שעברה, יצאנו עם מהלך גרילה יצירתי שפונה לנושא דווקא מהצד של הדרת הנשים בישראל. במסגרת המהלך, בחרנו שלט חוצות באזור בו הושחתו בעבר תמונות של נשים, על הגבול בין רמת גן ובני ברק. על השלט תלינו פוסטר דו שכבתי, שהחלק העליון שלו מפרסם לכאורה מותג אופנה בשם “Violence”, עם תמונה גדולה של דוגמנית. בלילה שלפני ה-25.11, כצפוי, הושחתו פניה של הדוגמנית בפוסטר, מה שגרם לחשיפת החלק התחתון עם המסר שהכנו מבעוד מועד: “יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים 25.11.13”.

התעלמתם? אתם חלק מהבעיה

השנה, חברנו ל-YNET שהחליטו להתגייס למשימה החשובה ועלו במהלך סלולרי מיוחד. במסגרת המהלך, עולים לאורך כל היום ב-YNET מעברונים סלולריים החושפים את פניה החבולות של אישה מוכה ונתונים על מצב האלימות נגד נשים בישראל. הגולש יכול לבחור בין כניסה לכתבה על הנושא ב-YNET לבין לחיצה על הכפתור “התעלם” שהוצב בחלקו העליון של המעברון. אולם, אם הגולש מנסה להתעלם מהמעברון – מצפה לו הפתעה לא נעימה: הבחורה חוטפת שתי סטירות לחי מזעזעות ומיד לאחר מכן עולה הכיתוב: “התעלמת? אתה חלק מהבעיה”. בעידן שבו אנשים רגילים “להתעלם” מפרסומות, יש פרסומת אחת שפשוט אי אפשר להתעלם ממנה

לצערנו, לא נוכל לתקן את העולם ולא נוכל לעצור לגמרי את תופעות האלימות שמתרחשות סביבנו. אבל אנחנו כן יכולים לגעת, לזעזע, לרגש ואפילו להכאיב. העיקר שיעבור המסר ונעלה את המודעות סביב הנושאים הבאמת החשובים, בתקווה שזו תהיה התחלה של שינוי.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן