כך נראים השומרים החדשים של מיקרוסופט

שילוב של שואב אבט רובוטי, הרובוט R2D2 ממלחמת הכוכבים והדאלקים של דוקטור הו – ככה בערך נראו הרובוטים שפיטרלו לפני כמה ימים ברחבי הקמפוס של מיקרוסופט. במבט ראשון הם נראים חמודים ולא מזיקים, אבל סביר להניח שלא הייתם רוצים להסתבך איתם. הרובוטים האלה, מדגם Knightscope K5 הם רובוטי שמירה משוכללים שאולי יום אחד יוכלו להחליף את שוטרי הסיור.

כל רובוט כזה מצויד בשלל מצלמות וחיישנים שמאפשרות לו “לראות” ולתעד את סביבתו באיכות HD ובראיית לילה, לזהות באופן אוטומטי התנהגויות חשודות, לקרוא לוחיות זיהוי של מכוניות כדי לאתר רכבים גנובים, לצלצל למשטרה ועוד ועוד. הסוללה שבתוך הרובוט הזה מאפשרת לו להסתובב בצורה עצמאית במשך 24 שעות, וכשהוא רואה שהיא עומדת להסתיים הוא יודע לחזור למטען הקרוב, בדיוק כמו רומבה.

כמובן שלפני שהרובוטים האלה יחליפו שוטרים אמיתיים, הם יכולים לעשות פלאים לארגונים ותאגידים שרוצים לנטר את השטח שלהם. במקום לרשת את כל הקמפוס בעשרות מצלמות אבטחה, מספיקים כמה רובוטים כאלה שיפטרלו ויסרקו לבד את כל השטח באיכות מצויינת, ובמקרים חריגים יקראו לאנשי אבטחה אנושיים. 

זה מה שרבים האמינו שעשתה מיקרוסופט, כאשר צי של רובוטים כאלה נצפה מפטרל ברחבי הקמפוס שלה לפני כמה ימים. כל מי שחושש מתרחיש “שליחות קטלנית” יכול להירגע, שכן בחברה הבהירו שהם עדיין לא שכרו צבא של שומרים רובוטיים, אלא רק אירחו אותם כחלק מאירוע שערכה החברה. 

“במיקרוסופט, אנחנו אוהבים רובוטים מכל הגדלים והסוגים. לעומת זאת, עדיין אין לנו רובוטים שמספקים אבטחה ברחבי הקמפוס”, נמסר מהחברה. מצד שני, אולי הביקור עשה לקב”ט של החברה תיאבון, ולא רחוק היום בו הרובוטים יפטרלו במקום שומרים אנושיים. 

דרך Daily Dot

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן