במאי דוקומנטרי עשה דיאטת סוכר בריאה ונדהם מהתוצאות

בסרט Super Size Me, תיעד הבמאי הדוקומנטרי מורגן ספרלוק דיאטה עצמית בת חודש שכללה אך ורק מזון של מקדונלדס. הסרט, שיצא נגד תרבות הצריכה ותאגיד המזון המהיר המרושע, טען בתוקף שמקדולנדס מטעה את הציבור וגורמת לו לאכול מזון לא בריא. הבמאי האוסטרלי דמון גמואה ערך לאחרונה ניסוי שהיה אמור להשיג תוצאות הפוכות: דיאטה בת 60 יום שמורכבת ממוצרים עם אחוזי שומן נמוכים ו”סוכר בריא”.

הבמאי הוציא מהמקרר שלו משקאות קלים, שוקולד, גלידה ועוד, וצרך מוצרים שמפורסמים כבריאים ודיאטטים: יוגורט דל שומן, דגני בוקר, מיצים טבעיים ועוד. כמות הסוכר שהוא צריך זהה לכמות הסוכר הממוצעת שצורכים כיום בני נוער: 40 כפיות סוכר ביום (זו לעומת שש כפיות בלבד כפי שממליץ ארגון הבריאות העולמי). 

הדיאטה הזו השפיעה במהרה על בריאותו. לרעה. גמואה היה בחור בריא בתחילת התהליך, אך במהלך החודשיים האלה בריאותו התדרדרה במהירות. הוא העלה במשקל והרופא שלו זיהה אצלו תסמינים מוקדמים של מחלת כבד. “סוכר נמצא ב-80 אחוזים מכל מוצרי המזון התעשיתיים שאנחנו אוכלים”, אומר הבמאי: “אם נתחיל לדחוק אותם החוצה, זה יהיה הצעד הראשון כדי לבצע שינוי”.

כולם יודעים שסוכר זה רע. אך המאמץ של חברות המזון לשווק מוצרים כ”בריאים” תוך כדי שימוש ב”סוכר טבעי” ועוד טריקים דומים וודאי גורמים לאנשים רבים לצרוך כמות מטורפת של סוכר מבלי לחשוב על ההשלכות. הניסוי הלא מדעי של הבמאי אינו מוכיח שום דבר בצורה מוחלטת (לפני תחילת הדיאטה הוא נמנע מסוכר, מה שכנראה הפך את הגוף שלו לרגיש במיוחד בספיגת הסוכרים, גם הטבעיים), אבל צריך לגרום לכולנו לחשוב על מה שאנחנו מכניסים לגוף. הסרט, That Suger Film, צפוי לצאת בתחיל השנה הבאה. 

דרך Independent

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן