5 הטבות הכי מטורפות שחברות מעניקות לעובדים שלהן

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

לא רק גוגל – יש עוד מקומות ששווה לעבוד בהם ולו רק בכדי ליהנות מהטבות שיגרמו ל”תן ביס” שלכם להחוויר. ולא, לא מדובר בעוד חדר משחקים או באוכל חינם, אלא בהטבות הרבה פחות שגרתיות.

1. מוציאים את העובדים לנופש אקזוטי

אתר השכרת הדירות Airbnb לא מאכזב את עובדיו, וכאתר שעוסק בתחום הנופש, הוא מצ’פר את העובדים שלו מדי שנה בסכום של 2,000 דולר לחופשה שנתית. מקנאים? גם אני, אבל הם לא היחידים. מכיוון שהשגרה הורגת את היצירתיות, יש עוד מקומות עבודה שמוכנים להוציא הרבה כסף כדי שהעובדים שלהם ינקו את הראש ויחזרו מלאי דימיון למשרד. למשל, חברת פרסום בשם thinkParallax מקליפורניה, שהחליטה לפנק ב-1,500 דולר כל אחד מהעובדים שלה כדי שיסעו למקום שבו הם לא היו מעולם במטרה שזה יעורר בהם השראה. התשלום, מסתבר, מגיע עם תנאי קטן – הם צריכים לכתוב על הטיול שלהם בבלוג של החברה. אז נכון, מדובר בין היתר גם במסע שיווק שהחברה מרוויחה ממנו, אבל למי באמת אכפת?

 IMG_5606-940x940.jpg

תמונה: אנה מפראלקס, במצ’ו פיצ’ו, פרו

2. מקום עבודה שפשוט “נעלם” בשעה 18:00

אתם בטח מכירים את התיאור הישראלי לעובד שלא עובד אפילו דקה אחרי שעה מסוימת. אז מסתבר שיש מקום עבודה שבו באמת, החל מהשעה 18:00 העט לא נופל מהיד, אלא שהשולחן, בערך, נעלם. במשרד הפרסום Heldergroen לא כדאי לעובדים לשכוח שום דבר על השולחן, כי הוא פשוט יעלה בסערה השמימה ברגע שהשעון יורה על השעה 18:00. וברצינות, הוא באמת, פיסית, יתרומם לכיוון התקרה ולא ישוב עד למחרת היום בבוקר. ואם הקנאה עוד לא אכלה אתכם, אוסיף עוד פרט קטן ולגמרי לא שולי – משרד הפרסום הזה ממוקם באמסטרדם.

צפו בסרטון של השולחן הנעלם:  

דרך: adweek

3. הקפאת ביציות לכל עובדת

בחודשים האחרונים פורסם באמצעי המדיה השונים כי פייסבוק ואפל הן החברות הראשונות שיממנו לעובדות שלהן הקפאת ביציות. מדובר בהטבה שנויה במחלוקת, שכן, יש הסבורים שמדובר באינטרס מובהק של מקום העבודה לשמור על העובדות שלו יעילות וממוקדות בעבודה, ולא עסוקות בדאגה לשעון הביולוגי שלהן. מצד שני, אם להתייחס לכך שבתקופה שבה אנחנו חיים וחיות, בכל מקרה המון נשים עובדות דואגות לביציות שלהן מבלי שיש להן מה לעשות בנידון, ולעובדה שהקפאת ביציות עולה המון המון כסף, אז למה לא, בעצם? 

2098320231_c5d0c6be17_z.jpg

תמונה: Flicker

4. ימי חופשה בלתי מוגבלים

לאחרונה הודיע ריצ’רד ברנסון, מייסד חברת וירג’ין לעובדיו שהם יכולים לקחת כמה ימי חופשה שהם רוצים. לטענתו, מדובר בשינוי מדיניות שמתאים לעבודה בעידן הדיגיטלי. אמנם המעשה של ברנסון מוביל חדשנות, אך הוא לגמרי לא המציא את הרעיון אלא פשוט שאב השראה מנטפליקס, שירות תכני הוידאו שלא עוקב אחר מספר ימי החופשה שלוקחים עובדיו. ובעצם, אולי מדובר במגמה? כרגע רק כאחוז אחד בודד מהחברות האמריקאיות דוגלות במדיניות הזו, ביניהן: זינגה, גרופון, גלאסדור, ועוד, אבל מי יודע מה צופן העתיד?

סקפטיים? נסו לדמיין מה היה קורה אם היו מעניקים לכם את האפשרות לקחת כמה ימי חופשה שתרצו. מה דעתכם: הייתם לוקחים יותר או פחות ממה שיש לכם עכשיו? ואולי בעצם, תקחו בדיוק כמה שתרגישו שאתם צריכים, דבר שאולי יביא לירידה בדיווחי המחלה? רק רעיון.

4903487176_ea94b9a893_z.jpg

תמונה: Flicker

5. מנקים לעובדים את הבית

מכירים את הרגע הזה ביום חמישי, שאתם מגיעים הביתה אחרי יום העבודה – והבית מטונף? כי ככה זה, כשעובדים במשרה מלאה ואין ממש זמן, כוח או חשק לעשות סיבוב על הבית באמצע השבוע. מסתבר שהעובדים בחברת הסטארט אפ Evernoe מודאגים פחות מנושא הניקיון בבית שלהם – פשוט בגלל שהוא מוסדר על ידי מקום העבודה. בראיון שנתן מנכ”ל החברה פיל ליבין לפני כשנתיים ל”ניו יורק טיימס” הוא חלק את המידע הזה: “כנראה שהדבר שאנחנו עושים ושאהוב במיוחד על אנשים (בחברה), הוא כנראה משק בית. אם אתה עובד ב-Evernote, אתה מקבל שירותי ניקיון פעמיים בחודש.”

כמובן שהמחשבה הראשונה לגבי ההטבה הזו, היא שמטרתה העיקרית היא לגרום לעובדים לבלות שעות רבות יותר במשרד, אך לטענתו של המנכ”ל, מדובר יותר ברצון לשמור על העובדים אצלם ולמנוע מהם את הפיתוי להחליף מקום עבודה. ובינינו, יש להם קלף חזק. בנוסף, כאילו שניקיון לבית פעמיים בחודש אינו מספיק – העובדים נהנים גם מההטבה של סעיף מספר 4.

1205714884_47f94be01d_z.jpg

תמונה: Dan Brady

ולסיום, כדי להעביר את הטעם המר של הקנאה מהפה – אל תשכחו שמקום עבודה לא נמדד רק בהטבות שהוא מעניק לעובדים שלו, אלא גם בדברים אחרים, כמו סיפוק מקצועי, שעות עבודה נוחות, מרחק סביר מהבית ולא פחות חשוב – האנשים שאיתם תעבדו. אז בפעם הבאה שתחפשו עבודה, נסו לשים לב למה שהופך את מקום העבודה מבינוני לנפלא. בהצלחה!

 כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

3 הדברים שחייבים להיות בעבודה הבאה שלך. יודע מהם?

זהירות: 8 סימנים שיעזרו לך לזהות בוס בעייתי בראיון

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן