הורידו את הכלי הזה חינם כדי לגלות אם הממשלות עוקבות אחריכם

בעידן הדיגיטלי מושג הפרטיות השתנה מקצה לקצה. כאשר כל המעשים שלנו מתועדים ושמורים בשרתים של חברות מסחריות, והמחשבים שלנו עלולים להידבק בשלל וירוסים ותוכנות ריגול שרושמות כל פעולה שאנחנו עושים והופכות אותנו לשותפים אפשריים לדבר עבירה- גם ללא ידיעתנו – אף אחד לא יכול לדעת מי בדיוק יודע מה הוא עושה. 

זה לא סוד שגם רשויות החוק עושות שימוש באמצעי ריגול שהחוקיות שלהם שנויה במחלוקת. מספר ארגונים לשמירה על זכויות אדם ולשמירה על ניטראליות רשת (ביניהם אמנסטי וה-EFF) שחררו כלי חינמי שיכול לסייע לאזרחים לבדוק אם על המחשב שלהם מותקנות רוגלות, במטרה להגן על פרטיות האזרחים מעינו החטטנית של האח הגדול.

הכלי, DETEKT, פותח בקוד פתוח כדי לאתר רוגלות שמשומשות בעיקר על ידי סוכנויות מודיעין. המפתחים מזהירים שהכלי לא יכול לתפוס את כל תוכנות הריגול, ושסביר להניח שמפעילי הרוגלות יעדכנו אותן כדי שהכלי לא יוכל לאתר אותן בעתיד. עם זאת, בשלב זה מדובר כנראה בצ’אנס הכי טוב שלכם לבדוק אם מרגלים אחריכם.

DETEKT זמין בשלב זה רק למערכת הפעלה Windows, ודרוש ידע טכני בסיסי כדי להתקין אותה (הסברים ניתן למצוא כאן). ניתן להוריד את הקוד כאן

דרך Gizmodo | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן