לא רק בגלל המילקי: 5 סיבות מצוינות ללמוד בבודפשט

מוגש באמצעות האסכולה הבינלאומית לעסקים IBS בודפשט

בעוד רוב הישראלים שוקלים לעבור לברלין בגלל המילקי, כדאי לשקול חיים בבודפשט, בירת הונגריה. מדובר באחת הערים הגדולות והתוססות באיחוד האירופי שאולי לא ממש הכרתם. זו עיר בטוחה, וקל לקפוץ ממנה לביקור בערי אירופה המרכזיות – ברטיסלבה, וינה, זאגרב, בלגראד, פראג וזלצברג – כולן במרחק נסיעה של שעה וחצי עד שלוש שעות ברכב או רכבת. כבר סיבה טובה לראות אותה כלא פחות מפתה מפריז או לונדון.

בודפשט היא ידידותית למבקר ואפשר למצוא בה שפע של אטרקציות בתחום הבידור והתרבות ויש לה מערכת תחבורה ציבורית זולה. מה שעוד יותר מעורר קנאה הן הוצאות המחייה הזולות משמעותית מישראל. גם ללא הכנסה נוספת מעבודה במשרה חלקית, יהיה לכם מאד נוח בכיס, מה שיקנה לכם גם את האפשרות להתרכז בלימודים ויעניק לכם חופש כלכלי לבלות כמו שצריך בשעות הפנאי שלכם. כבר סיבה טובה לומר שלום יפה לחברים כאן.

העיר מתחזקת גם סקס אפיל היסטורי. לא הרבה אנשים יודעים שמהונגריה יצאו ממציאים רבים והמצאות חשובות כמו המנוע החשמלי הראשון, מרכזיית הטלפונים הראשונה, הכור האטומי הראשון, קוביית רוביקס הידועה, העט הכדורי שכולנו משתמשים בה ועוד. באשר לחיי הלילה.

ישנם מאות פאבים, ברים ובתי קפה פתוחים מסביב לשעון בהם תוכלו לבלות כדי לעכל את המידע הזה. העיר מספקת שפע של אפשרויות לבילויים ביום, בלילה ועד אור הבוקר (כשאין לימודים למחרת כמובן), בתיאטראות, באולמי ג’אז, בבתי קזינו ובאירועי רוק ופופ. כן, העיר לא ישנה אף פעם.

לא קשה להתאהב בקסם של העיר המשלבת ישן עם חדש, לחשוק בגולאש חורפי טעים על גדות הדנובה, לבקר במרחצאות או ליהנות מהאדריכלות המגוונת של אחת הערים היפות באירופה. אם זה לא מספיק, בודפשט היא מקום הולדתו של הרצל ושריד לקהילה יהודית מפוארת. אם חיפשתם את הקשר הפטריוטי.

 1. בגלל המילקי 

השוואה בין מוצרים בסיסיים בבודפשט לתל אביב:

מרכיב עלות בבודפשט עלות בתל אביב
ארוחה במסעדה לא יקרה 23 שקלים 50 שקלים 
בירה מקומית  6 שקלים  9.74 שקלים 
חלב 1 ליטר 3.56 שקלים 6.45 שקלים
בקבוק מים מינרליים (0.33 ליטר) 2.89 שקלים  6.92 שקלים 
לחם לבן 2.80 שקלים 7 שקלים 
12 ביצים  7.90 שקלים 14 שקלים 
קילו תפוזים  6 שקלים  6.50 שקלים
קילו תפוחי אדמה 3 שקלים  5 שקלים
חפיסת סיגריות מרלבורו 15 שקלים  30 שקלים 
כרטיס חופשי חודשי 155 שקלים  246 שקלים 
דלק לליטר 6.50 שקלים  7.70 שקלים
שכר דירת חדר במרכז 1,140 שקלים  4,344 שקלים 
שכר דירת חדר מחוץ למרכז 815 שקלים  3,324 שקלים 

 מקור: אתר Numebo, שמשווה יוקר מחיה

 

2. בגלל הטיסות הזולות 

טיסות במחיר נמוך מ-200 שקלים דרך “ויז אייר” הופכים את בודפשט וישראל לקרובות בכל רגע, אפילו אם זה רק לביקור בסופשבוע, לאכול את האוכל של אמא בשבת ולראות חברים או אם מתחשק להם לבוא לבקר אתכם.

 

3. בזכות הסטייל הצעיר

בודפשט מדהימה ביופיה והיא אחת מערי הסטודנטים התוססים באירופה ובעולם מבחינת חיי קהילה ובילויים. מי שנותן בראש ייהנה מזיגט, פסטיבל מוזיקה מהגדולים באירופה ומי שאוהב ירוק ייהנה מפארקים ירוקים ועוד. בזכות הקסם הזה לא קשה לחשוב על כמה יתרונות מובהקים עבור סטודנטים ישראלים שירצו ללמוד דווקא בבודפשט.  

 

4. בזכות בית הקולנוע המדהים הזה 

אם אתם כבר שם, כדאי לכם לבקר במרכז בודה לבידור וגסטרונומיה (BUDA ENTERTAINMENT AND GASTRO) המתפרש על פני 30000 מ”ר. המרכז פותח את שעריו ממש בימים אלה לאחר שיפוץ יסודי. המרכז הזה כולל אולם קולנוע יחידי באירופה עם מיטות זוגיות וכריות במקום מושבים, דיסקוטק VIP למוזמנים בלבד, דיסקוטק הפתוח לקהל, ברים פנימיים וסקאיי בר על הגג, מסעדות, בתי קפה, חנויות, מרכז ובמה לאומנויות, דוכני מכירה לעבודות יד ועוד ועוד.

 


 

5. כי בודפשט פשוט מדהימה ביופיה

מי שלא מאמין מוזמן לצפות בתמונות הבאות:

 

אמנות בתנועה של 30,000 אורות LED לכבוד הכריסטמס ברכבת בבודפשט. תמונה: Krisztian Birinyi

 

 

ענק שעולה מהאדמה. פסל של Ervin Loránth דרך artmarketbudapest.hu

הנעליים על גדות הדנובה. תמונה: Nikodem Nijaki

אמנות בתנועה של 30,000 אורות LED לכבוד הכריסטמס ברכבת בבודפשט. תמונה: Viktor Varga

על האסכולה הבינלאומית לעסקים IBS בודפשט

מוגש באמצעות האסכולה הבינלאומית לעסקים IBS בודפשט, מוסד מוכר אקדמית על ידי אוניברסיטת באקינגהם האנגלית המציע תוכניות של תואר ראשון בניהול אמנויות, מינהל עסקים ודיפלומטיה, מינהל עסקים ותיירות, ניהול פיננסי, ניהול ופסיכולוגיה. כל התוכניות לתואר ראשון הן קורסים בתוכנית מלאה לאורך שלוש שנים אקדמיות של מסגרת לימודים מודולרית המובילים לתואר ראשון במדעים שמעניקה אוניברסיטת בקינגהאם. החל מן השנה השניה הסטודנטים יכולים להתחיל לעבוד ולצבור ניסיון עבודה בינלאומי, רלוונטי ואמיתי בחברות ובמוסדות מקומיים/בינלאומיים הממוקמים בבודפשט והמוסד מסייע בשיבוצים. הקמפוס החדש מרהיב וממוקם בבודה בשלושה בניינים היסטוריים ששוחזרו.

כדי ללמוד יותר על האסכולה הבינלאומית לעסקים IBS בודפשט, על תוכנית הלימודים וקבלת פרטים נוספים לחצו כאן ויחזרו אליכם בהקדם.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן