חוקרים חשפו תמונות מדהימות מתוך החור המסתורי בסיביר

בחודש יולי התגלה חור עצום ומסתורי בסיביר. החור, שכנראה קיים כבר חודשים רבים, התגלה בטעות על ידי מסוק שטס קרוב לקרקע, ומיהר לדווח עליו לרשויות. מדענים נשלחו לאיזור והתחילו לחקור את התעלומה הגיאולוגית הכי מגניבה של השנים האחרונות: בור עצום שנפער פתאום, מוביל לנהר תת-קרקעי ואף אחד לא יודע למה הוא נוצר ומה זה בדיוק אומר.

החודשים עברו, והמדענים עדיין עסוקים בדגימת חומרים מהבור וניסיון להבין את מקורו. בינתיים, כדי שלא נשכח מהעסק הזה, פרסם העיתון The Siberian Times כמה תמונות יפהפיות מהבור, שהפך בבוא החורף לקפוא ואפילו-יותר-מגניב ממה שהיה בקיץ. 

לגבי ההתקדמות בחקירת הבור אין הרבה חדשות. “המדענים שלנו עדיין צריכים לעבוד עם החומרים ורק אז נוכל להסיק מסקנות סופיות. ברגע זה אין לנו מספיק מידע”, אמר המנהל של מרכז המחקר שמטפל בבור המסתורי. 

עם זאת, החוקרים תמימי דעים בהנחה שהחור הסיבירי נפער סמוך למרבצי מתאן עצומים מתחת לקרקע. האיזור בסיביר נפגע משינויי האקלים, ובכלל זה התחממות ורמת טמפרטורות שלא נרשמה שם יותר מ-120,000 שנים. התוצאה של טמפרטורות גבוהות, על פי הסברה, היא כי מרבצי המתאן מתחת לאדמה התחממו, הלחץ נבנה עד שהמתאן התפרץ מחוץ לאדם ויצר את המכתש. התופעה, המכונה “פינגו”, תועדה בעבר אך מעולם לא בהיקף כל כך גדול. המדענים סבורים כי ייתכן שגורם אחד נוסף או יותר תרמו אף הם להתפרצות הגז וליצירת המכתש השוכן בצומת בין שני לוחות טקטוניים, מה שעשוי היה להחריף את התופעה. 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן