3 מעלות משותפות לכל מקומות העבודה המעולים על פי גלדוול

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

כשאנחנו נמצאים בעיצומו של חיפוש עבודה, אנחנו לא תמיד יודעים מה כדאי לנו לברר לגבי מקומות עבודה פוטנציאליים. אנחנו יודעים שכדאי לברר מה גובה השכר, מהם מאפייני התפקיד המוצע, וכמובן – אם מדובר בחברה ששווה לעבוד בה. אבל מעבר לחינניות הלוגו ולצבע השטיח בחדר הקבלה – איך באמת יודעים אם מקום עבודה מציע לנו עבודה שנשמח להגיע אליה, או רק שעות שנצטרך להעביר כדי לקבל משכורת? יכול להיות, שהדבר שאותו צריך לחפש, הוא משמעות.

8 סימנים שיעזרו לך לזהות בוס בעייתי בראיון עבודה

אך איך מאתרים דבר כמו “משמעות” במקום עבודה? ומה בדיוק צריך לחפש? בספרו רב המכר של מלקולם גלדוול “Outliers” שחוקר את הפסיכולוגיה של ההצלחה, הוא מונה 3 מעלות שלדעתו יהפכו כל מקום עבודה לכזה שיגרום לעובדים לחוש מחויבים אליו ולא לגרור רגליים בייאוש מדי יום ראשון. גלדוול טוען כי מקום עבודה שממריץ את העובדים הוא מקום עבודה בעל משמעות וכי את אותה משמעות, ניתן לבחון באמצעות 3 דברים:

1. מורכבות

1.jpg

תמונה: Flicker

על פי הספר, העבודה חייבת להיות מאתגרת מבחינה שכלית ולערב הן את המחשבה והן את הדימיון. דהיינו, עבודה שהעובד שולט בה לחלוטין ולא ממשיך ללמוד ולהתפתח בה, תגרום לאיבוד עניין די מהיר. זה אולי מצדיק את אותם המגייסים שאמרו לכם שאתם Over Qualified ושאולי כיוונתם נמוך מדי בחיפושים.

 

2. אוטונומיה

2.jpg

תמונה: Retronaut

החופש להחליט מה בדיוק אמורים לעשות מדי יום. על פי הספר, לעובד צריכה להיות תחושה שהוא יכול להחליט מהן המשימות היומיות שלו, או לפחות להחליט כיצד לבצע אותן. זה נכון שבכל מקום עבודה קיימת היררכיה, אבל למרות זאת, חשוב שתהיה האצלת סמכויות וחופש פעולה יחסי, כי ללא אווירה של אמון אפשר כבר לגייס רובוטים לתפקיד הזה.

 

3. יחס ברור בין מאמץ לתגמול

4377627506_dbd530c7f8_z.jpg

תמונה: Flicker

על פי גלדוול, “עבודה קשה שווה למאסר בכלא רק אם אין בה משמעות.” למשל, אם עובד יודע שככל שהוא יעבוד קשה, כך התגמול יהיה גבוה יותר – הוא ירצה להשקיע, כי תהיה משמעות למאמץ שלו. התגמול יכול להיות כספי, אך גם יכול להתבטא כהכרה והערכה ובהעדרו, לא יהיה ברור לעובדים למה כדאי להם לטרוח בכלל.

לסיכום, אפשר לומר שעל פי ספרו של גלדוול, בפעם הבאה שתגיעו לראיון עבודה ותהיה להכם אפשרות לבחון משרה שעשויה להיות המשרה הבאה שלכם – מעבר לכל הדברים הבסיסיים, כמו שכר ומרחק מהבית, חשוב לברר אם יש מקום ללמידה ולאתגר (ולא לתפקיד שאתם כבר יודעים בעל פה), שזה מקום שנותן אמון בעובדים שלו וביכולת שלהם לקבל החלטות לבד, ולא פחות חשוב – שיודע לתגמל על עבודה שבוצעה על הצד הטוב ביותר. עבודה כזו, עשויה לגרום לעובדים לחוש מחויבות רבה יותר – אולי בגלל שסביר שיראו בהצלחות, כהצלחות אישיות, ולא רק של החברה או העסק.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

שאלות שכדאי לשאול את המראיין 

4 מלכודות עצמיות בראיון עבודה

 תמונת שער: Flicker

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן