מה זה נייטרליות רשת כפי שמסבירות כוכבניות פורנו

הרחק במסדרונות הקונגרס האמריקני נערכים בשנים האחרונות דיונים רבים על נייטרליות רשת. העקרון הזה מוטמע בתשתית האינטרנט: זה הרעיון הבסיסי שכל המידע שעובר ברשת שווה בערכו, ועל כן אין אפשרות “לקדם” מידע מסוים על פני מידע אחר.

זהו רעיון אוטופי שמזכיר את העובדה שמי שהינדסו והקימו את תשתיות הרשת היו חברי תנועת תרבות הנגד (או כפי שרבים מכירים אותם – היפים), שניסו להנחיל את עקרונות השוויון בהם הם האמינו ב-DNA של הרשת.

אבל החברות המסחריות ששולטות בימים אלה על הרשת לא ממש מעוניינות בנייטרליות. למה להן להתייחס לכל המידע כשווה ערך אם חברות כמו נטפליקס או גוגל מוכנות לשלם כסף יפה על “קידום” המידע שלהן כדי שגולשים שמשלמים כסף ייהנו מסרטים באיכות HD? אנחנו לא חיים בעולם היפי אלא בקפיטליסטי – ובקפיטליזם לא צריכה להיות שום מניעה להשתמש בכסף בשביל להתקדם. מה גם שהתשתיות היום שייכות לאותן חברות מסחריות, אז למה שמישהו יגיד להן מה לעשות שם? מנגד, טוענים מתנגדי הנייטרליות, מדוע ששידורים חיים של ניתוחים מצילים חיים בהם כל שבריר שנייה עשויה להיות קריטית לא ייהנו מעדיפות?

חוקים לשמירה ולחיסול של נייטרליות רשת עולים כל כמה חודשים בפני הממשל האמריקני – ולמרבה הצער את האמריקני הממוצע זה פשוט לא מעניין. אולי כולם משתמשים באינטרנט, אבל ברגע שתתחילו לדבר איתם על הדרך בה הרשת עובדת ומה השינוי הזה יכול לעולל הם פשוט ישתעממו. תנו להם להעלות תמונות לפייסבוק בשקט, אל תדברו איתם על מילים גדולות כמו “ניטראליות”.

אלא אם כן מדובר בכוכבות פורנו. אלה יכולות לדבר על מה שהן רוצות, מסתבר. בסרטון חדש של Funny or Die שלוש כוכבות פורנו מסבירות במילים פשוטות וללא בגדים (לא לדאוג, זה עדיין בטוח בעבודה) למה חשוב לשמור על הנייטרליות – ונראה את הגולשים או חברי הקונגרס מתעלמים מהן. 

דרך Mashable

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן