בחורה התחזתה לשיכורה ברחוב כדי לבדוק איך גברים יתייחסו אליה

סרטון “100 הטרדות ב-10 שעות” פתח מחדש את הדיון על הטרדות מילוליות של נשים במרחב הציבורי – ובגדול. נראה שבימים האחרונים לכל אחד יש מה להגיד בנושא.

מי שבוחר להגן על המעשים טוען שמדובר בסך הכל במחמאות על יופי, ושבחורות שמקבלות כאלה ברחוב צריכות לשמוח על תשומת הלב במקום להתעצבן מה”החפצה” (המרכאות הכפולות האלה הן מתוך הטור האחרון של אלון עידן ב”הארץ” שעוסק בנושא).

והנה, סרטון חדש תוקף את העניין מזווית נוספת: סטיפן ז’נג שלח בחורה נאה להסתובב בשדרות הוליווד כשהיא מתחזה לשיכורה. היא הלכה בזיג-זג, לגמה מבקבוק שכוסה בשקית נייר וכשאנשים פנו אליה היא ביקשה מהם לעזור לה להגיע לתחנת האוטובוס. 

את ההתנהגות של חלק מהגברים ניתן היה לחזות מראש – אבל עדיין מאוד מטריד לראות אותה מול העיניים. חמישה גברים “מככבים” בסרטון הזה – ארבעה מתוכם ניסו לקחת את הבחורה השיכורה לביתם, נגעו בה וניצלו לרעה את מצבה. רק אחד באמת עזר לה להגיע לתחנת האוטובוס ודאג שלא תיפול. אף אחד מהעוברים והשבים ברחוב לא ניסה לעצור את המתרחש. 

הסרטון הזה, שמכונה על ידי יוצרו “ניסוי חברתי”, אינו באמת ניסוי מדעי. ארבעה אנשים אינם מדגם מייצג, והסרטון לא מציג אנשים שאולי היו הוגנים יותר כלפי הבחורה השיכורה. כמובן שהם אינם מייצגים את כלל המין הגברי. כמו כן, כמו כל דבר ביוטיוב, יכול להיות שהמפגשים האלה מפוברקים לגמרי.

עם זאת, הסיפור שהוא מספר מציאותי לחלוטין: לא קשה לדמיין אנשים ברחוב שמנצלים מצב פגיע של בחורה נאה כדי לגרום לה לעלות איתם הביתה. אפשר לפחות לקוות שמדובר במיעוט של גברים שינצלו מצבים כאלה.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן