בית ספר יסודי שלח הודעה ל-717 הורים: “הילדים שלכם נעדרים”

פעם היה מספיק תירוץ אחד טוב בשביל להחליק איחור לבית הספר. גם אם הייתם נכנסים לכיתה בחצי שעה איחור, אם נשמעתם אמינים מספיק כשהייתם מתרצים למורה “היה פאנצ’ר באוטו של אבא ולקח לנו זמן לתקן” הייתם יכולים להיכנס לשיעור מבלי שהמורה ינסה ליצור קשר עם ההורים שלכם בשביל לדווח לה על האיחור.

 

היום, לפחות בבתי ספר מסוימים, זה כבר לא ככה. את ההגיון האנושי מחליפות מערכות ממוחשבות. רק מה – בהיעדר שיקול דעת אנושי מערכות ממוחשבות יכולות לעשות “טעויות” מביכות – ובמקרים מסויימים אף לזרוע פחד ואימה. זה מה שקרה להורים של כמה מאות תלמידים בבית הספר היסודי ג’ון אדאמס בקורונה שבקליפורניה, שקיבלו שיחה מבית הספר שבישרה להם שהילדים שלהם נעדרים.

השיחות האלה, שהוצאו על ידי מערכת אוטומטית ל-717 הורים, אמורות לצאת לפועל רק במקרים בהם התלמידים באמת נעדרים מהשיעור. במקרה הזה, שילוב של טעות אנוש ובאג במערכת גרם למערכת לבצע את השיחות האלה בזמן שהתלמידים היו בכיתה, מה שהכניס הורים רבים לפאניקה מוחלטת.

“פחדתי פחד מוות”, סיפרה אחת האמהות ל-Press Enterprise. הורים אחרים, שהורידו את ילדיהם בבית הספר באותו בוקר ונדהמו לגלות שהם לא הגיעו לשיעור, עזבו במהרה את מקום העבודה ונסעו בבהלה לבית הספר – רק שם נודע להם שהילדים בריאים ושלמים בתוך הכיתות. העובדה שהמערכת הממוחשבת מוציאה שיחות אוטומטיות גרמו גם לכך שההורים קיבלו מידע חלקי בלבד ולא יכלו לשאול שאלות. הם רק ידעו שהילדים שלהם “נעדרים”, אבל לא יכלו למשל לשאול אם הם נכנסו לשיעור הקודם. 

החדשות הטובות: הטעות המביכה גרמה לבית הספר להוסיף שכבת אבטחה נוספת במערכת, שתצריך מגורם אנושי לבדוק פעם נוספת את הנתונים לפני שהמערכת מוציאה שיחה להורים. עם זאת, גם עובדה זו לא מרגיעה חלק מההורים. אחד מהם אמר: “אני לוקח בטיחות ותקשורת-פתוחה מאוד ברצינות. מערכת ההתראות הזאת אמורה לשחק תפקיד חשוב אם משהו משתבש. אבל אם בית הספר לא מסוגל להשתמש בה כשורה ביום תקין, אני מאוד מודאג לאיך העסק יעבוד כשבאמת יקרה משהו רע”.

דרך Happy Place | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן