אתר היכרויות לחולים במחלות מין עומד לשלם בגדול על הטעיה

גם לאנשים שנדבקו במחלות מין מגיעה אהבה, ואליהם מכוון אתר הכרויות בשם PositiveSingles, המאפשר לחולים להכיר זה את זה ולנסות לפתח מערכות יחסים חדשות למרות המחלות הלא סימפטיות שלהם.

הבעיה התחילה כשבעלי האתר התחילו לשתף את המידע של הגולשים עם בעלי אתרים אחרים ב”רשת ההיכרויות” שלהם, זאת בזמן שהגולשים, שחשפו באתר פרטים על המצב הבריאותי שלהם, סמכו שהפרטים האלה ישארו חסויים. 

הפרטים האלה, כזכור, הם פרטים רפואיים אישיים. לא משהו שכיף לגלות שמתחיל להיות מופץ ללא שליטה ברשת.

כעת, חבר מושבעים מצא שבעלי האתר הפרו את חוקי הצרכנות האמריקנים, וגם רימו והונו את לקוחותיהם. כעת הבעלים יצטרכו לפצות את הגולשים בסכום כולל של 16.5 מיליון דולר. 

סלע המחלוקת בין התובעים לבין בעלי האתר הוא הסכם השימוש שהגולשים התבקשו לאשר. אתם וודאי מכירים את ההסכמים האלה, שמעמיסים בפניכם עשרות עמודים של שפה משפטית ומצפים שתלחצו “אני מאשר” אם ברצונכם להירשם לשירותים שונים. אף אחד לא באמת קורא אותם – ומה שהיה מעניין במשפט הנ”ל הוא מה קורה כאשר יש פער בין מה שמפורסם בעמוד הראשי של אתר מסוים לבין מה שכתוב בתנאי השימוש.

בהומפייג’ של PositiveSingles כתוב שהאתר הוא “קהילה 100% אנונימית ונוחה”, ומצויין בפירוש ש”אנחנו לא משתפים, משכירים או מוכרים את המידע האישי שלכם לגורמים צד ג'”. עם זאת, בתנאי השימוש נכתב שבעלי האתר רשאי לשתף את המידע האישי עם אתרי היכרויות נוספים שנמצאים תחת אותה “רשת אתרים”. מכיוון שחברת האם שמפעילה את האתר הזה מפעילה אתרים רבים נוספים – היא עושה שימוש צולב בנתונים השונים של הגולשים ומפרסמת אותם בכמה אתרים במקביל.

כך למשל, היו יכולים למצוא את עצמם רשומי PositiveSingles באתרים נוספים עם שמות צבעוניים כמו AIDSDate, Gerpesinmounth, MeetBlackPOZ, PositivelyKinky ועוד. גם אם על הנייר לא מדובר ב”גורמים צד ג'” – הרושם שהפרסום נותן הוא שהנתונים נשארים סגורים באתר אחד בלבד, ועל זה הסתמכו גולשים רבים שנרשמו שם. 

חבר המושבעים והשופט הסכימו עם טענת התובעים, לפיה האתר הטעה בכוונת תחילה את הגולשים בהבטחות לפרטיות. העובדה שהתנאים האמיתיים פורסמו ב”אותיות הקטנות” שאף אחד לא קורא לא עניינה אותם. כנראה שגם הם לא קוראים תנאי שימוש בשירותים שונים.

דרך BBC | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן