זה הצילום ההיסטורי הראשון בו תועד אדם אי פעם

כברת דרך עברנו מאז תועד הצילום הראשון של אדם ב-1838 עד תרבות הסלפי טראש של 2014.

התצלום הראשון בו תועד בן אדם אינו דיוקן מרגש במיוחד או רגע אנושי בלתי נשכח. מדובר בצילום שחור לבן של לואי דאגר, ממציא הדאגרוטיפ ומאבות הצילום, שלכד בעדשתו איש ברחוב פריזאי שזכה לצחצוח נעליים. 

אם תביטו למטה מצד ימין תראו את האיש בקטן עומד ולידו מצחצח הנעליים. מי ידע אז שזה יהיה אחד מרגעי ההיסטוריה של הצילום. “I have seized the light. I have arrested its flight” הוא אחד הציטוטים המרגשים של דאגר ב-1839 ואכן, הוא בהחלט עשה זאת.

זמן החשיפה של האיש למצלמה היה כ-7 דקות ולמרות שהרחוב אמור להיות מלא בתנועה באותו זמן, הוא נראה נטוש בתצלום משום שאנשים שהלכו מהר לא נקלטו בזמן החשיפה הממושך. ומכאן נראה כאילו מדובר בצילום אפוקליפטי ומלנכולי במיוחד, המבשר על סוף העולם.

מצחצח הנעליים נראה מטושטש אבל לפחות הוא נראה לעין. השניים צולמו ב-Boulevard du Temple, אזור של קניות, תיאטראות ובתי קפה. לאחר זום אין מיוחד ניתן לזהות עוד אנשים שתועדו באותו יום היסטורי. ההתבוננות בתמונה מעוררת תחושה מוזרה, על רקע ההתקדמות הטכנולוגית מאז. מה חשב לעצמו דאגר כשצילם את הרגע הזה ומה היה עולה על דעתו היום אילו ניתנה לו מצלמה דיגיטלית משוכללת. רק לראות את ההבעה על פניו היה יכול להיות מהפנט ושווה צילום. 

דרך  Mashable 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן