בחורה אחת שיחזרה את ניסוי “100 הטרדות ב-10 שעות” והופתעה מהתוצאה

סרטון “100 הטרדות מיניות ב-10 שעות”, שתיעד את ההטרדות המילוליות שספגה בחורה בזמן שהיא הלכה בשתיקה ברחובות מנהטן, הפך לאחת הדוגמאות הבולטות ביותר למה שנשים רבות עוברות כשהן במרחב הציבורי.

הסרטון גרף תגובות רבות מכל הצדדים של השיח הנשי-פמיניסטי, החל מ”זו הוכחה ניצחת לתרבות האונס” ועד ל”מה הבחורה הזו רוצה בסך הכל ניסו להחמיא לה”. חלק גם האשימו את הסרטון בהצגה גזענית של המטרידים, רובם שחורים או זרים, אל מול הבחורה הלבנה התמימה שלא יודעת להתמודד עם תרבות זרה. כך או כך – הסרטון הכה גלים (ואפילו הניב תגובה גברית) והנה הוא זוכה לגירסה חדשה, שמוכיחה שאולי הכל באמת עניין של תרבות.

ה-New Zealand Herald הוציא את הדוגמנית והשחקנית ניקולה סימפסון לטיול קצר ברחובות אוקלנד כדי לבדוק כמה הטרדות היא תקבל במהלך הטיול. התוצאה מפתיעה. לטובה:

בסוף הטיול, נרשמו רק שתי פניות ישירות לבחורה: מישהו ששאל אותה במבטא כבד אם היא איטלקיה, ואדם נוסף שביקש ממנה עזרה בהתמצאות ברחובות העיר. אף אחד לא שרק לה, צעק לכיוונה או דרש את תשומת לבה. אפילו הבחור שפנה אליה ישירות וניסה להתחיל אותה התנצל על כך שהוא עוצר אותה והיה מנומס להפליא.

אז נכון, מלבד שתי הפניות האלה ניקולה גררה הרבה מאוד סיבובי ראש מצד עשרות גברים, אבל ההבדל בין מה שהיא עברה לבין מה שעברה שושנה רוברטס בניו-יורק הוא עצום. ניו זילנד נראית בטוחה ונעימה הרבה יותר, ולמרות שאי אפשר לשפוט שום דבר על פי סרטון אחד (לא לגבי אוסטרליה ולא לגבי מנהטן), סביר להניח שרוב הנשים יעדיפו לחיות בעולם שמוצג בסרטון החדש ולא בזה המקורי.

דרך BuzzFeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן