איך ישפיעו מכוניות ללא נהגים על מחירי הביטוח שלנו

עד שנת 2040 רוב המכוניות בעולם המערבי יהיו מכוניות אוטונומיות, כלומר מכוניות ללא נהג. המוסד הבינלאומי להנדסת חשמל ואלקטרוניקה צופה כי בשנת 2040 לפחות 75% מהרכבים יהיו ללא נהג, זאת במקביל לסקר צרכנים אשר מצביע על נכונות גבוהה (49%) בקרב הציבור לתחבורה אוטונומית.

אין ספק כי מדובר במהפכה של ממש המתרחשת במקביל למהפכה החשובה לא פחות של מעבר ממנועי בנזין ודיזל למנועים חשמליים. במילים אחרות, מכונית העתיד תהיה חשמלית וחכמה – עידן חדש של תחבורה “ירוקה” ובטוחה. בענף הביטוח כבר מתמודדים עם הדילמות החדשות – איך יראה וכמה יעלה ביטוח לרכב בעידן של מכונית ללא נהג?

את תעשיית המכוניות האוטונומיות מובילה, באופן מפתיע יש לומר, חברת גוגל ענקית החיפוש והפרסום באינטרנט. הקשר בין חברת הטכנולוגיה לבין רעיון המכוניות ללא נהג הוא התוכנה; מכוניות ללא נהג הן למעשה מחשב על גלגלים שמופעל באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, המנוהלים ע”י מערכות תוכנה חכמות שמפעילות טכנולוגיות מוטוריות חדשניות. אבל לא רק גוגל משקיעה בקידום החזון של מכוניות ללא נהג; יצרני רכב מובילים ברחבי העולם כבר מציגים דגמי אבטיפוס ודגמי קונספט של מכוניות הנוהגות את עצמן. פתרונות של חניה עצמית נחשבים כבר לבשלים וצפויים להופיע בשנים הקרובות.

אחת ההשפעות החשובות ביותר הצפויות בעידן התחבורה האוטונומית בו ינהגו במכונית ללא נהג היא ירידה דרמטית במספר תאונות הדרכים. מכוניות ללא נהג מתוכננות לבטיחות גבוהה מכל מה שהכרנו בזכות פתרונות טכנולוגיים המבוססים על תגובה מהירה למצבים משתנים ותקשורת בין המכוניות לבין עצמן, שמיועדים למניעת מצבי תאונה.

במדינות רבות בעולם מתבצעים תהליכי חקיקה מרחיקי לכת לקראת העידן של מכוניות ללא נהג, כאשר חוקים מתקדמים לתקשורת בין מכוניות ייכנסו לתוקף ממש בשנים הקרובות.

כל זה ישפיע כמובן על ענף ביטוח הרכב שמהווה היום את אחד מעמודי התווך של עולם הביטוח. נושאים כגון אחריות לנהיגה, ניתוח אירועי נהיגה, כיסויים ביטוחיים ותמחיר הביטוח נדונים כעת בכנסים מקצועיים רבים ברחבי העולם.

אנשי ביטוח, כלכלנים, מומחי תחבורה ומדענים מנסים להבין את השפעת המהפכה הטכנולוגית על עולם הביטוח, העובדה שהדורות הבאים ישלמו הרבה פחות על ביטוח רכב היא די ברורה, השאלה היא בכמה וכיצד ניתן למדוד ולכמת את מחיר הביטוח החדש. אולם כבר היום ניתן לראות חידושים בפוליסות ביטוחי הרכב.

חברת הביטוח הבינלאומית AIG מעניקה הנחות משמעותיות במגוון הפוליסות שלה מתוך תפיסה והבנה שביטוח הוא דבר אישי אשר מושפע מנתונים אישיים של כל נהג ויכול להיות דינמי ומשתנה, “בעזרת טכנולוגיה חדישה אנחנו מצליחים לראשונה בישראל לתמחר את עלות הביטוח המקיף לרכב בהתאם להתנהגות הנהיגה של הנהגים ברכב – נהג זהיר ישלם פחות. ” אומר גיל שגיב סמנכ”ל השיווק של חברת הביטוח AIG ישראל.

אין ספק שמדובר על מהפכה של ממש בעולם ביטוחי הרכב, עוד מוסיף שגיב “אני מאמין שכבר תוך 5 שנים מחצית מציבור הנהגים בישראל יעברו לתכניות דומות ויוזילו את מחיר ביטוחי הרכב בעשרות אחוזים, דבר שיוביל להוזלת סך ההוצאות השנתיות של כל משפחה בישראל.”

איור: Shutterstock

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן