גוגל תפצה אישה שמחשופה נחשף ב”תמונות רחוב”

שופט בקנדה פסק כי על גוגל לפצות אזרחית שתמונה שלה עם מחשוף נדיב נחשפה בשירות מיפוי הרחובות שלה, Google Street View – זאת למרות שפניה של האישה טושטשו כדי למנוע זיהוי. 

22 רגעים הכי מוזרים שתועדו ב”גוגל תמונות רחוב”

מאריה פיה גרילו ישבה על מדרגות הבית שלה בגופיה, כאשר רכב המיפוי של גוגל עבר לתעד את הרחוב בו היא גרה. מספר שבועות לאחר מכן, כאשר גלשה בגוגל וחיפשה את הבית שלה, היא הופתעה לראות את עצמה, או יותר נכון את המחשוף הנדיב שלב, מככב בשירות תמונות הרחוב של החברה. בגוגל מטשטשים באופן אוטומטי את כל הפרצופים שנלכדים במצלמה, אך לטענת גרילו במקרה שלה זה לא משנה: מכיוון שהיא יושבת על מדרגות ביתה, כל מי שמכיר אותה מבין מיד במי מדובר.

בתביעה טענה גרילו כי פרסום התמונה גרם לה לנזק נפשי. היא טוענת שחבריה לעבודה זיהו אותה והיא הפכה לבדיחה במקום העבודה שלה. היא דרשה מגוגל פיצויים של 45,000 דולר על הנזק הנפשי והפרת הפרטיות. בגוגל טענו שהחברה לא אחראית על הנזק הנפשי, וכי הרחוב הוא מרחב ציבורי, כך שצילום בפומבי אינו יכול להחשב כ”פגיעה בפרטיות”. 

עמדת השופט שפסק בעניין היא פשרה בין שתי העמדות. מצד אחד, השופט הסכים שגוגל אינה אחראית על המצב הנפשי של המתלוננת. מצד שני, הוא כן מאמין שלצלם מישהי יושבת במפתן ביתה נמצא בקטגוריה של “פגיעה בפרטיות”, וכי גוגל היתה צריכה להתאמץ יותר כדי להסתיר את זהותה של המתלוננת. יש לציין שבהתאם לנוהל הרגיל של גוגל, התמונה טושטשה בשלמותה (כולל הבית) לחלוטין לאחר הגשת התלונה, כך שעכשיו לא ניתן לזהות לא את גרילו ולא את הבית בו היא גרה. 

גוגל תשלם למתלוננת 2,250 דולר בתוספת הוצאות משפט בגין הפרת פרטיות. 

דרך PetaPixel. תמונה דרך Le Journal de Montreal

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן