5 חנויות מפתיעות שאפשר למצוא רק בתל-אביב

 מוגש באמצעות צוות אתר גורו דירות חדשות 

תל-אביב נחשבת לבירה התרבותית של ישראל – והתרבות הזו כוללת גם שופינג. אין מה לעשות, עם כל אהבתנו לערים נוספות בישראל, יש דברים שאפשר למצוא אך ורק בה. סביר להניח שיודע את זה כל מי שגר מחוץ לה, מגיע לפעמים לבקר ומוצא את עצמו חוזר עם כמה שקיות למרות שהוא בכלל לא תכנן לעשות קניות.

לפני הטיול הבא שלכם, הנה 5 חנויות מפתיעות ומקוריות שאפשר למצוא רק בתל-אביב ושווה לבקר בהן מדי פעם:

1. מרכז באוהאוס

תמונהItzuvit CC-BY-3.0

תל-אביב הוכתרה זה מכבר לעיר הלבנה, על שם סגנון הבאוהוס בו רבים מהבתים בה בנויים. אבל בואו נהיה כנים, סביר להניח שרובנו לא יודעים בדיוק מה זה ה”באוהוס” הזה שכולם מדברים עליו, או אם יודעים יודעים קצת. את החור בהשכלה הזה אפשר ורצוי לסתום ב”מרכז באוהאוס” – חנות וגלריה פרטית, הממוקמת בדיזינגוף 99.

בחנות ניתן למצוא מזכרות הקשורות לעיר ולסגנון הבנייה, אבל האמת? היא לא העניין העיקרי כאן. מעניין יותר לעניין בספרייה המופעלת במקום, הכוללת ספרים אודות תל-אביב. יש גם גלריה לאמנות, ואם ממש תרצו תוכלו גם לצאת מהחנות לסיור רגלי בתשלום שיסביר לכם את כל מה שצריך לדעת על הארכיטקטורה של העיר. שווה. 

2. ארמון של תה

תמונה: Shutterstock

אחרי הסיור בעיר שווה להרגע עם כוס תה טובה, והמקום הכי אלגנטי לרכוש תערובת הוא “לה פלה דה תה” – חנות התה הכי מהודרת בישראל. החנות, נצר לרשת חנויות תה בינלאומית (והשניה בסך הכל שנפתחה מחוץ לאירופה) כוללת 200 תערובות וסוגים שונים של תה, כלים מהודרים וציוד שכל חובב תה יידע להעריך.

המחירים אמנם לא נמוכים – אבל שווה להכנס ולו רק כדי להריח את הניחוח המדהים בחנות. עכשיו רק שיפתחו גם חנות כל כך מושקעת לקפה טרי ונהיה מירוצים. החנות ממוקמת בדיזינגוף 131 (פינת גורדון).

3. האוזן השלישית

תמונהGellerj CC-BY-3.0

“האוזן השלישית” היא מוסד תל-אביבי שהתפשט לכל חלקי הארץ אבל בשנים האחרונות התחיל להתכנס מחדש לעיר הגדולה. המרכז החדש של “האוזן”, שנפתח לפני שנים אחדות בקינג ג’ורג’ 48 (מול הדיזינגוף סנטר) הוא ממלכה קסומה לכל חובב מוזיקה או קולנוע: חנות ענקית בת כמה קומות שכוללות בנוסף לחנות הדיסקים וספריית הוידאו הענקיות גם אולם הופעות, בית קולנוע ובית קפה.

בית “האוזן” הוא מסוג החנויות שכל מי שיש לו נגיעה, ולו הקטנה ביותר, לתחום יוכל להסתובב בה שעות. ואחרי שתסיימו להסתובב אפשר לקנח בהופעה טובה או בכוס קפה. ולמרות שזו מסוג החנויות שכולם מכירים – היא עדיין מצליחה להפתיע בכל פעם מחדש. 

4. הבגדים של אורטל בן-דיין

תמונה דרך עמוד הפייסבוק של “אופנת אורטל”

לא בכל יום יוצא לקנות בגדים ישירות מאושיית אינטרנט. שלא לדבר על כוכבת ריאליטי. שלא לדבר על אחת שמצליחה להיות גם זה וגם זה ועדיין להשאר אחת הנשים המוצדקות ביותר בארץ. ב”אופנת אורטל” של הפעילה החברתית אורטל בן דיין אפשר למצוא מגוון בגדים צבעוניים ומקוריים שיסובבו ראשים ברחוב, ועל הדרך להחליף כמה מילים (או להגרר לוויכוח פוליטי) עם הבעלים. רחוב הגדוד העברי 4.

5. אחת מחנויות הקומיקס הטובות בעולם

תמונה מתוך אתר האינטרנט של החנות

גיקי ישראל, לא תאמינו! מסתבר שאחת מחנויות הקומיקס הטובות בעולם נמצאת ממש אצלנו, במרכז תל-אביב. “קומיקס וירקות” הוותיקה, שהתחילה כחנות אינטרנט לפני שהשתלטה על תל-אביב, היא מוסד מוכר לכל גיק שמכבד את עצמו. עם מאות חוברות ואוגדני קומיקס ועשרות מוצרים נלווים. הצוות ידידותי וכוכבי סצנת הקומיקס הישראלית נוטים להגיע לעיתים קרובות.

בשנת 2011 זכתה החנות בפרס האייזנר, “האוסקר של תעשיית הקומיקס”, על תרומתה הגדולה לקידום מדיום הקומיקס בקהילה. העובדה שחנות ישראלית זכתה בפרס המכובד ממש לא מובן מאליו, במיוחד בהתחשב בכך שקומיקס הוא לא ממש חלק מהתרבות הפופולרית אצלנו. ואם לא מספיק לכם הקומיקס ב”קומיקס וירקות” אפשר לחצות את הכביש, להכנס לדיזינגוף סנטר ולמצוא שם את “קומיקאזה“, החנות המתחרה והמצויינת לא פחות.

אגב, בנוגע לקומיקס וירקות קצת רימינו: לא מדובר בחנות שאפשר למצוא בתל-אביב, שכן קיים לה סניף נוסף ברעננה. מצד שני, הסניף התל-אביב לא רק גדול יותר אלא כולל הרבה השקות מקומיות ואירועים מיוחדים – ככה שהוא בהחלט יוצא דופן.  קינג ג’ורג’ 40. 

 

נכתב בשיתוף צוות אתר גורו דירות חדשות. למידע על פרויקטים חדשים בתל אביב לחץ כאן

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן