עדכון: גיבורת הרשת בריטאני מיינארד בחרה למות בשבת

 

עדכון: בריטאני מיינארד, החולה הסופנית מאחורי הסרטון קורע הלב בו סיפרה לעולם על בחירתה למות כדי לא לסבול, סיימה את חייה בכבוד בשבת האחרונה בגלל גידול במוחה והיא בת 29.

מיינארד התפרסמה בכל העולם לאחר שסיפרה על החלטתה האמיצה לא לאפשר לטבע לעשות את שלו ולקבוע בעצמה את היום בו תמות. על אף מחשבות שניות שהיו לה, בשבת האחרונה זה קרה: מיינארד נטלה את סם המוות שקיבלה במירשם מרופא ונפרדה מאוהביה בפעם האחרונה בשבת האחרונה. בתנאים שלה.

 חורים ברשת מגייס כותבים קהילתיים ואוצרי רשת. לפרטים לחצו כאן

גם מי שלא הכיר את גיבורת הרשת הזו באופן אישי חש עצב עמוק על החיים הצעירים הללו שאינם עוד. הרשת נסחפה אחר הטרגדיה של הבחורה הצעירה ורבים מכל העולם צפו בסרטון המרגש בו היא סיפרה על מחשבותיה לפני יום הדין. הרגשתי שליווינו אותה כברת דרך ואולי קיווינו שיקרה נס.

אך מיינארד הייתה נחושה. “היא נפרדה מאיתנו כפי שתיכננה”, אמר שון קראולי, דובר אגודת Compassion & Choices אמר “בחדרה לצד יקיריה”. היא לא עזבה לפני שהשאירה מאחור מסרים חשובים ביחס לחולים סופניים והצורך לשחרר אותם מייסוריהם כשהם חשים שזה המועד הנכון עבורם.

מיינארד לא ביקשה לעורר חמלה או רחמים כלפיה אלא להאיר זרקור על זכותם של מטופלים סופניים לעזוב את העולם הזה בלי כאבים נוראים והתדרדרות פיזית איומה. היא רוצה שבסופו של דבר יהיו חוקים המאפשרים זאת לא רק לבעלי יכולת אלא לכל אדם.

בזמנו הצהירה הצעירה שבחרה ב-1.11 כדי להיפרד. “אין לי תא אחד אובדני בגוף או רצון למות”, היא סיפרה אז ל”פיפל מגזין”, “אני רוצה לחיות. קיוויתי שיש תרופה למצבי אבל אין. הגידול במוחי יהרוג אותי וזה לא בשליטתי. שוחחתי עם מומחים ונודע לי שזו תהיה גסיסה מחרידה. מוות בכבוד פחות מחריד”.

“זו בחירה אתית”, אמרה מיינארד, “ומה שהופך אותה לכזו זה עצם העובדה שיש לי בחירה. המטופל יכול לשנות את דעתו גם ברגע האחרון. מאוד רציתי לבלות את יום ההולדת לצדו אבל הכאבים הולכים וגוברים והעייפות הפיזית מתחילה להשתלט עלי ולכן בחרתי לעשות זאת”

אבל מיינארד השאירה פתח מילוט קטן וטענה שאם תתחרט ברגע האחרון זה זכותה. כשהתאריך התקרב, נראה שמייארד התלבטה קשות עם הדילמה האיומה והיא התקשתה לומר באופן מוחלט מה בכוונתה לעשות. “אם ה-2.11 לנובמבר יגיע ועדיין אהיה בחיים”, היא סיפרה, “פשוט נמשיך קדימה כמו משפחה, מתוך אהבה אחד לשני וההחלטה תגיע אחר כך. ואם ה-2.11 לנובמבר הגיע והלכתי לעולמי אז אני מקווה שמשפחתי תהיה גאה בי ובהחלטות שקיבלתי”.

מיינארד עם בעלה. “מקווה שמשפחתי תהיה גאה בי”

מיינארד ניהלה את חייה עד המחלה בביטחון וללא פחד. היא הייתה בחורה פעילה ובריאה שרצה במרתונים, טיילה באסיה וטיפסה על הר קילימאנג’רו. הכל השתנה באפריל כאשר גילתה כי נותרה לה חצי שנה לחיות עקב גידול במוחה שהתפתח לשלב 4. לפני גילוי המחלה היא חשבה להביא ילדים עם בעלה האהוב. אבל כאבי ראש אימתניים החלו לפקוד אותה ולאחר סדרת בדיקות היא התבשרה שיש לה גידול במוח.

לאחר הניתוח מיינארד גילתה שהגידול אף גדל. היא לא החליטה לשים קץ לחייה לפני שבחנה את כל האופציות אשר עמדו לרשותה. היא עברה לפורטלנד יחד עם בני משפחתה, כדי להיות קרבה למרכז “מוות בכבוד”. מיינארד עוררה סערה ברשת לאחר שיזמה קמפיין רחב היקף נגד הארכת חייהם של חולים סופניים בניגוד לרצונם ולאפשר להם למות בכבוד, בתנאים שלהם.

מצפייה בסרטון הנוכחי, שפורסם ב-29 באוקטובר, מבינים שמיינארד לא תוכל לסבול עוד זמן רב את הכאבים האיומים והפרכוסים שתוקפים אותה לעיתים כמה פעמים ביום. בני משפחתה קיבלו את החלטתה בלב כבד, כיבדו את בחירתה ותמכו בה לאורך כל הדרך. מבעד לדמעות ניכר כמה קשה לה לעכל את הגורל הנוראי שחיכה לה.

היא  מצאה נחמה בדברים הקטנים בחיים, אם זה טיולים עם בעלה או בילוי במחיצת כלביה. היא הייתה עטופה באהבה ושיתפה כמה מתסכוליה: איך השמינה 11 ק”ג מכל התרופות וכמה שהיא שונאת להצטלם. “זו קלישאה”, מספר בעלה, “אבל אנחנו חיים מיום ליום ולא חושבים על מחר. זו הדרך היחידה לעבור את זה”.

כעת היא איננה ומאבקה על חייה הסתיים אבל נקווה שהמאבק שפתחה עבור חולים סופניים שעדיין נאבקים רחוק מסיום.

🙁

מיינארד. לא בטוחה עדיין לגבי היום בו תיפרד מאיתנו

דרך People

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן